teamponnydressyr

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 21:40

Hej! Här kommer en video från ärevarvet när jag fick 71.7% och blev andraplacerad i en LB.1 Polyester är expert på att stå still när det är prisutdelning...haha;)


//Ebba

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 20:43

Hej! Vi har fått två frågor från Elvira som vi tänkte svara på i det här inlägget:)


Fråga 1: Har du hittat en sadel Ebba?


Svar: Ja vi har hittat en dressyrsadel som vi vill ha. Det är en Wellington elite. Vi är dock fortfarande osäkra på vilken storlek han ska ha. Det står mellan 3,5 och 4 i bomvidd men vi ska pröva en fyra snart så då får vi se. Om den passar så köper vi den annars väntar vi med att beställa en 3.5 i bomvidd. Vi har inte hittat en hoppsadel men vi ska kanske ta ut glada hästens sadelprovning. Det är svårare med en hoppsadel för där vet jag inte riktigt hur det ska vara. Jag hatar typ alla hoppsadlar;) Med dressyrsadeln visste jag precis hur jag ville ha det. Just nu har jag en stubbern hoppsadel och en globus turner:)


Dressyrsadeln jag har nu:

 


Fråga 2: Vad har du sadlar Cornelia?


Svar: Jag har en Black Country som dressyrsadel. Det är en speciell som har gelé i sitsen och extra stöd för benen. Den är väldigt skön att sitta i och passar Thommy. Thommy har ett väldigt svårt sadelläge, han har ingen manke. Den här sadeln var den bästa för honom som vi kunde hitta. Som hoppsadel har jag en Riviletti. Jag gillar (som Ebba) inte att rida i hoppsadlar så använder den endast vid hoppning :) Den har ett ganska dåligt läge på Thommy, den är lite förliten för mig då jag hft den sen vi köpte honom... Men jag känner att det inte är nödvändigt att köpa en ny hoppsadel när jag hoppar väldigt sällan.


Min dressyrsadel:


 


// Teamponnydressyr

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 12:32

För er som läst tidigare inlägg så har vi en frågestund här på bloggen. Man kan även skriva önskeinlägg så att vi får lite tips på vad vi ska skriva om:) Föresten besöksstatistiken har ökat jättemycket på sistone, det tackar vi för!

Med vänlig hälsning, teamponnydressyr

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 10:49

Hejsan, alla bloggläsare! Jag tänkte skriva lite om hur dagens planer ser ut för mig :)


-Åka ut till stallet efter lunch


-Mock Thommys box


-Rida ut med Ebba (skritta,trava)


-Fylla höpåsar


-Blanda foderburkarna


-Fylla vatten


Sen ska jag cykla hem och byta om, jag ska vara med Ebba ikväll :) Vi ska nog chilla lite, blogga och kanske fixa något med bloggen. Ska bli jättekul! :)


     


Åh, vad jag längtar till tävlingssäsongens start och sommartävlingarna!!! :)


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 09:04

Hej,igen! :)

Nu kommer video 2 som jag sagt att jag ska lägga ut sen igår! Den är från SM 2012 Consulation, hade missar i traven men var annars nöjd. Fick 64% och var 1p från att vinna! :) Men jag var glad för att ens vara på den nivån! Sådan känsla att rida där, och att Thommy skötte sig utmärkt! Haha! :) Ja vi hoppas på att det blir SM ör oss i år igen, det går på samma underara anläggning, så vi får se :)



Ha det bäst alla läsare! :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 5 januari 2013 08:46

Godmorgon! Nu kommer videorna jag lovade :) Internet har segat från igår tills nu! :( Så har inte kunnat kommit in. Mamma hann tyvärr inte filma igår när jag red mitt dressyrpass. Så lägger ut en video från mitt och Thommys första ärevarv! :)

SM ritten kommer i ett annat inlägg! :)


Video 1: Första ärevarvet


// Cornelia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards