teamponnydressyr

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av teamponnydressyr - 8 januari 2013 20:00

           

           


                 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 8 januari 2013 19:37

Hejsan! Idag hoppade jag Thommy :) Han var väldigt pigg! Jag red fram med lite dressyr i alla gångarter. Han var pigg men fin. Sen började jag hoppa fram på det gula krysset. Han hoppade väldigt stort och fint över det! sen tog jag travbommarna, han slog inte ner en enda gång! Han lyfte bra på fötterna. Sedan hoppade jag oxern och den gröna bocken på rad. Det gick bra! Han var pigg men jag fick upp honom lätt. Han var väldigt lydig! Sedan när jag kände mig nöjd så travade jag av och sen skrittade jag av...

Jag tycker att han var pigg men samtidigt så lyssnade han bra på mig :)

Ritad bild av mig på hoppbanan (inte den bästa) ;)

 


Nu blir det en slapparkväll med lite läsning, har inte fått några läxor än så passar på att slappa lite :)

Ha en bra kväll!

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 8 januari 2013 07:09

Godmorgon alla läsare!

Idag slutar jag kl 12.05, som vi kommer göra alla tisdagar till sommarlovet :) Jag ska till skomakaren som ligger precis vid skolan direkt efter sen kommer jag att ta bussen hem och direkt cykla ut till stallet och börja mocka och rida. Ska kanske hoppa innan jag mockar, vi får se vad klockan blir :)

Men nu är det snart dags att gå upp och borsta tänderna för att sedan ta bussen till skolan :)


Kommer fler inlägg från mig under dagen!


 

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 8 januari 2013 07:00

Hejsan! Nu tänkte jag skriva om veckans HISS för mig :) Jag köpte ett par Pikeur Luciana Blå ridbyxor när jag var i Golben :) De är de skönaste, bästa ridbyxorna jag någonsin haft! Längst ner så är det inte en karborre utan det är en mjuk strech som gör att man inte får skav.


HISS eller DISS? Vad tycker ni? :) Jag tar ialla fall HISS! Kommentera gärna med vad ni tycker!


Jag har dessa fast med en grå Pikeru text påhögra benet)

 


Det var min Hiss för denna vecka! :)


// Cornelia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards