teamponnydressyr

Alla inlägg under mars 2012

Av teamponnydressyr - 31 mars 2012 23:36

Här är lite fler vårbilder på Polyester, men de här är istället utanför hagen:)


             


//Ebba 


                

Av teamponnydressyr - 31 mars 2012 00:01

            

    

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 30 mars 2012 23:32

Nu är det äntligen lov så nu kommer jag ha mer tid till att blogga:) Här kommer lite kort om vad som har hänt den här veckan:


Måndag: Dressyr i paddocken, gick jättebra och jag tränade mycket på galoppen och även skänkelvikningar.

Tisdag: Red ut, gick jättebra och han fick galoppera av sig lite.

Onsdag: Dressyrträning, gick sådär. Han kändes inte riktigt igenom i formen men det var en nyttig träning för mig och vi tränade på skänkelvikningar och det kändes som att de iallafall börjar bli lite bättre nu.

Torsdag: Vilodag


Idag så tömkördes han och det gick jättebra:) Det var mest mamma men jag gjorde även lite i slutet. Jag tog bilder så här kommer de. Kommer även ett inlägg med bilder på Polyester i hagen som jag sa att jag skulle lägga upp förut. Ha en trevlig fredagskväll!:)



Framskrittningen:

   




Tömkörningen:


 



  

   



Jag och Polyester:

   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 30 mars 2012 22:29

Hejsan! Idag har jag haft fullt upp!  Jag åkte direkt ut till stallet efter skolan :) Och red direkt. Sen packade jag alla täcken och tävlings saker som skulle med.

Sedan mockade jag och blandade foder för hela helgen :)

Nu är jag taggad inför imorgon! Jag har gått igenom programmet och det sitter som en smäck! Ska bli så kul imorgon!! :)

LA:4:

 

Imorgon startar jag LA:4 an kl 8.00 :)

Ska gå upp 04.45

Så nu måste jag sova! :)


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 30 mars 2012 19:04

Nu har jag testat att tvätta bort svarta läderfläckar fran mitt vita schabrak med hjälp av "galltvål". På deras hemsida stod det att det var hur enkelt som helst med hjälp av den här tvålen. Det var tydligen bara att fukta upp tyget man skulle tvätta. Sedan var det bara att löddra upp med tvålen och låta ligga en stund innan man sköljde av.

 

Jag kan faktiskt erkänna att jag blev liote besviken över resultatet. Visst, lite renare och vitare blev det, men inte fullt så rent som jag hade tänkt mig...


Vad tycker ni?! Så här såg det ut innan tvätten.

 


Och så här blev resultatet.




 


// Felicia  

Av teamponnydressyr - 28 mars 2012 21:39

Idag har vi tränat i regnrusket. Det gick faktiskt riktigt bra, vilket jag var lite skeptisk till när jag började rida. Han var nämligen lite för glad och taggad. Vi fick energin till nåt positivt :)


Vi började på volt och bara kollade så han var med mig. Gjorde lite skolor på volten och lite övergångar. Red även på en 4-kant i skritt och trav och gjorde framdelsvändningar i varje kant.


Sedan gick vi direkt vidare till programridning. Red Lag 2003 för jag ska tävla den i helgens lagtävling i Köping. Det är faktiskt väldigt roligt med lag där alla hjälper och stöttar varandra.


Programmet gick ovanligt bra. Fick göra om några moment, galoppserpentinerna och den högra skänkelvikningen.

Här kommer bilderna från i söndags när Mikaela, tjejen som tävlade River, kom till oss och gav mycket bra tips.

      

// Felicia

Av teamponnydressyr - 28 mars 2012 20:57

Hejsan! Idag red jag lättdressyr på Thommy :) Det gick jättebra! Han var mjuk och fin i båda sidorna.

Sen red jag Fortuna :) Hon var pigg och mjuk. Jag jobbade lite mjukgörande jobb för att få henne mjuk i alla gångarter :)

Då jag aldrig har ridit henne innan så var hon väldigt svår att rida. Men jag fick igenom honom i skritten och en del i traven :)

Imorgon ska jag rida Thommy, tvätta och packa hans sadel m.m till fredagen och även rida Fortuna :)

Med Thommy ska jag rida ut men vi får se vad jag gör med Fotuna :)

// Cornelia


Av teamponnydressyr - 27 mars 2012 22:34

Hejsan!

Idag har jag tränat :) Det gick jättebra! Thommy var fin men lite seg. Vi tränade på LA:4 delar som jag ska tävla i helgen :) Blandannat ökadgalopp,ökadtrav och skänkelvikningar.

Vi gjorde även lite enklabyten. Det som är svårast just nu är att få honom riktigt samlad innan bytet men ändå ha aktivitet i galoppen :) Men det blir bättre och bättre :)

Bild från träningen:

 

Imorgon ska jag skritta ut på Thommy och sen även rida en häst i mitt stall som heter Fortuna :)

På fredag åker vi till min kompis och sen på lördag åker vi på en tävling tillsammans med de :) Ska bli så kul!

// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards