teamponnydressyr

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av teamponnydressyr - 22 oktober 2012 21:27

Hej! Idag har jag haft halvdag somsagt... Jag var i stallet vid ca 13:30 :) Då började jag mocka åt Thommy och sen red jag honom. Vi tog en sväng runt Ökna. Han var pigg och busig som han alltid är när vi rider ut! Jag galopperade honom väldigt mycket då han behöver få lite galoppkondition när han har haft en slapp förra veck. När jag kom in med honom så gjorde jag iordning honom och sen så blandade jag allt foder till min fina kille :)

Sen bar det av till Ellas stall (20 m ifrån). Där mockade jag och fixade allt från mockning till att putsa sadel och träns... Jag rycktade och putsade på Ella eftersom vi skulle och träna. Hon var snäll när vi åkte dit med henne. Mamma skrittade fram henne åt mig medans jag satte på min stövlar mm. Sen så tränade jag :) Vi gjorde mycket övergångar från alla gångarter. Hon var lugn och fin. Jag hade en riktigt fin arbetstrav på henne. I galoppen är hon inte tillräckligt stark ännu efter behandlingen, men det bygger vi upp igen! Det blir bättre och bättre med styrkan för varje dag som går! Ja, jag har haft en väldigt enkel skoldag och en effektiv stalldag ;) Nu blir det plugg inför de sista proven/läxorna innan lovet nästa vecka!! 


Gammal bild:

 

Ha det bäst! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 22 oktober 2012 07:25

Hejsan! Idag och imorgon har jag halvdag i skolan. Så jag hinner rida innan det blir mörkt. Idag ska jag åka med Ella till min tränare. Jag ska träna med henne. Med Thommy ska jag rida ut :) Ska försöka hinna blogga ikväll. Jag har haft så mycket läxor så jag har bara inte hunnit:(
// Cornelia

Av teamponnydressyr - 22 oktober 2012 07:25

Hejsan! Idag och imorgon har jag halvdag i skolan. Så jag hinner rida innan det blir mörkt. Idag ska jag åka med Ella till min tränare. Jag ska träna med henne. Med Thommy ska jag rida ut :) Ska försöka hinna blogga ikväll. Jag har haft så mycket läxor så jag har bara inte hunnit:(
// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards