teamponnydressyr

Alla inlägg under september 2012

Av teamponnydressyr - 30 september 2012 21:55

Hej! Denna helg har jag haft ett toppen kul och härligt besök av min kompis Johanna från Värmland. Hon kom på Lördag morgon och så stannade hon till Söndag em :) Hon tog med sig sin B-ponny Panache. Han fick stalla upp i boxen brevid Ella.

Vi har ridit ut alla dagar och busat lite!!

Det har verkligen varit superkul!

Jag har ju börjat sätta igång Ella i trav. I Fredags var hon jättefin, Lördagen katastrof ( det var rörigt i paddocken med mycket folk),Söndag jättefin! Så man kan säga att det har gått lite blandat ;)

Jag har många fina bilder att bjuda på från helgen! :)

 

Panache och Thommy i gången innan ridtur.

Härliga gänget i slutet av helgen!

               

Ha det bäst till häst!

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 28 september 2012 21:34

Hej! Idag red jag dressyr på mina ponnysar. Thommy var jättefin! Jobbade på lösgjordheten:) han var mjuk och fin sen förra dressyrpasset. Har ridit mycket dressyr då en kompis kommer imorgon och sover över så vi kommer att roda ut hela helgen.
Jag travade Ella. Hon var jättelugn och fin!
// Cornelia

Av teamponnydressyr - 27 september 2012 22:08

Hej idag har jag varit hos min tränare med Ella:) vi kollade om behandlingen hade hjälpt. Jag fick hoppa upp och trava lite. Hon var jättefin och jag får nu börja sätta igång henne i trav. Sen får vu se om hon behöver någon mer behandling.
Thommy fick vila.
// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 september 2012 12:02

//Ebba

Av teamponnydressyr - 25 september 2012 22:26

Hejsan! Idag red jag ut med en kompis. Det gick inte så jättebra för Polyester hade för mycket överskottsenergi och då tar han ut det genom att bli spänd. Men mot slutet släppte han efter och blev mer avslappnad iallafall:)

Igår hade jag dressyrträning och det gick jättebra:) Tränade på tempoväxlingar, övergångar och att få honom mjuk i sidorna.

I söndags skulle jag ha ridit ut men det blev ändrade planer. Han tömkördes istället och det gick bra:)

Ha det bra!! //Ebba

Av teamponnydressyr - 25 september 2012 21:04

Hej! Idag har jag hoppat. Jar ställde fram 3 hinder, 1 recke, 1 oxer och 1 sockerbit :) jag hoppade fram på sockerbiten. Han hoppade bra. Sen gick jag över och började hoppa recket. Han var fin, jag kom in lite fel någon gång men han hoppade ändå!
Sen hoppade jag oxern. Det gick bra! Jag red bra mot det och han hoppar väldigt fint över bredare hinder.
Allt låg på ca 60-70 cm.
Det var lerigt i paddocken så han vart "lite" lerig ;)
// Cornelia

Av teamponnydressyr - 24 september 2012 21:38

Hej! Idag har jag ridit dressyr. Thommy var busig och pigg. Jobbade med de olika program rörelserna:)
Sen skrittade jag Ella i paddocken. Hon var lugn och snäll:)
// Cornelia

Av teamponnydressyr - 24 september 2012 16:59

Hej! Jag har verkligen uppdaterat dåligt på sistonde då jag har sjukt mycket läxor! Jag har pluggat hela helgen och då jag har 3 prov och 5 läxor som ska lämnas in denna vecka! :( Men jag ska försöka förbättra det :D

Jag ska nu cykla ut till stallet och rida mina underbara ponnysar :) Det blir dressyr på Thommy och sen ska jag skritta Ella i paddocken :)

Bjuder på några favorit bilder!


   


Ha det gött!

// Cornelia 


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards