teamponnydressyr

Alla inlägg under november 2011

Av teamponnydressyr - 30 november 2011 21:12

Har inte hunnit blogga på ett tag nu för att jag har mycket i skolan. Jag har även ont i halsen och det känns som jag börjar bli sjuk... fast jag kände mig bättre i halsen idag:) I måndags red jag dressyrträning för min tränare och det gick jättebra! Vi gjorde en övning där man tränar på att ställa hästen på en volt( se ritning nedan) Övningen är jättebra och den gör att man börjar inverka bättre på hästen och hästen blir även väldigt fin i sidorna av den. I slutet tränade jag även lite på skänkelvikningar:) I går så hoppade jag lite och idag så hade han vilodag:) Nu måste jag plugga ,Hejdå!:)


 



//Ebba

Av teamponnydressyr - 30 november 2011 20:38

Igår hann jag inte blogga för jag hade sjukt mycket plugg. Ändå hade jag studiedag... Så ni kan ju förstå att jag hade en del att göra. På eftermiddagen hade jag träning för Pia   Det var ett tag sedan nu, så riktigt roligt var det.


River var väl dock inte på topp, men jag fick ändå väldigt mycket bra tips. Han var inte helt framför mig och heller inte helt reglerbar... Men vi gjorde många bra övningar som till slut fick honom fin. Vi tränade mycket övergångar på olika linjer och övningar för att han skulle bli på baken och uppmärksam på mig. Det blev en väldigt stor skillnad på slutet  


I galoppen fick jag verkligen en toppenkänsla! Först red jag på och ökade i galoppen på olika sätt, när han verkligen var framme fick jag istället samla upp honom. Jag kom verkligen ner djupt i sadel på rumpan som jag ibland kan ha lite svårt för. Riktigt fin blev han!

     

Idag gick jag ner på ridbanan igen för att fortsätta på gårdagens arbete. Fokus låg just på det som vi gjorde igår. Alltså att han skulle ligga och "vänta" på mina hjälper. River var riktigt fin   Galoppen var även idag väldigt fin och samlad. Jag kunde även hålla honom väldigt samlad i den förvända galoppen som vi jobbar på. Kul när man känner att det går frammåt!


     


Imorgon har jag tänkt att rida ut en sväng. Skriver mer då!


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 30 november 2011 15:13

Hejsan! Nu är jag hemma igen efter en lång dag i stallet:) Jag gick upp kl. 06.30 och åkte ut till stallet. Jag hjälpte en i stallet hela dagen med att göra sysslor i ett stort stall:) Sedan kollade jag på när hon tränade. Jag fotade lite också:) Sedan åkte vi och åt lunch i stallet. Sedan red jag ut till flygfältet jag galopperade och travade. Sedan åkte jag upp till det stora stallet och fick skjus hem av henne. Men nu ska jag till min skoa. har öppet hus idag. Har lektion i 1,5 timma:) Sedan ska jag hem och plugga:) Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 november 2011 21:56

Hejsan! Idag har jag tränat:) Det gick jättebra! Thommy var lite samarbetsvillig i början men i slutet gick det bättre! Vi red lite från alla program som jag ska tävla i vår:) Här kommer en bild:

 

Imorgon har jag studiedag. Jag blir upphämtad av en i stallet kl 07.00 och då åker vi ut och släpper ut hästarna i stora stallet med en annan som hjälper till. Sedan ska jag nog kolla på en träning:D Fota lite och så:) Sedan ska jag rida min egen och mocka,strö,blanda foder och fylla vatten. Men nu måste jag sova ska upp tidigt! /// Cornelia

Av teamponnydressyr - 28 november 2011 21:57

Hejsan! Idag har jag haft min längsta dag i skolan. Fast den kändes inte så lång :) Sedan skyndade mig ut till stallet. Jag åkte ut samtidigt som mamma:) Sedan red jag ut runt Ökna. Jag skulle iväg till min kusin som fyllde år. När mamma och jag var hemma så kom min pappa och hämtade mig. Men nu är jag hemma och kollar lite på tv :) Imorgon ska jag träna. Kommer lite mer då. Hejdå // Cornelia

Av teamponnydressyr - 28 november 2011 20:46

Nu har jag fotat täcket som jag hämtade ut igår. Jag är jättenöjd  

 


Idag longerade jag River nere på ridbanan. Han skötte sig riktigt bra  

En väldigt suddig bild från idag...


Imorgon är det träning för Pia   Jag har studiedag, så det ska bli riktigt skönt!


// Felicia     



Av teamponnydressyr - 28 november 2011 19:47

Igår var jag i Globen hela dagen igen   Den sista föreställningen slutade klockan 11.00 och kom inte hem förrän klockan 01.00 ungefär. Så man kan väl säga att jag var lite trött idag... Ni vill inte fråga mina kompisar, har vart helt uppspelt och hyper hela dagen. Därför hann jag inte blogga igår heller.


Showerna var ganska lika den föreställningn vi var på i lördags, förutom att den andra showen igår var dressyr. Det var en Grand Prix Kür World Cup. Patrik Kittel vann klassen på 79.475%, därefter kom ännu en svensk ryttare, Tinne Vilhelmson-Sylfven, som red ihop 79.375%. 


En häst som jag tyckte var riktigt frän var frieser hingsten Fryso Huys Cas. 

 

Stjärnornas hoppning var också en väldigt rolig del. Jag skrattde hur mycket som helst åt alla ekipage som verkligen gjorde sitt yttersta för att ta sig runt felfritt på banan. Vissa hade förstås lite dålig balans och sits, men med tanke på deras lilla erfarenhet tycker jag ändå att de gjorde bra ifrån sig  


Vinnaren av hela tävlingen blev sångaren och gittaristen Mia coldheart i gruppen Crucified Barbara. Caroline af Ugglas vann stilhoppningspriset. Musse gjorde en häftig uppvisning. Han tog nämligen av sadeln och hoppade barbacka i omhoppningen. Riktigt modigt om jag får säga det själv!

 



// Felicia  

Av teamponnydressyr - 27 november 2011 21:43

Det får bli ett lite kort inlägg idag, har mycket plugg och sen måste jag hinna se lite från globen på tv också:) Idag red jag dressyr i ridhuset och det gick jättebra:D Han kändes mjuk och fin i båda varven. Imorgon är det dressyrträning för min tränare och det ska bli superkul!:)


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards