teamponnydressyr

Alla inlägg under december 2011

Av teamponnydressyr - 31 december 2011 23:45

... GOTT NYTT ÅR!!!







// Team Ponnydressyr  

Av teamponnydressyr - 31 december 2011 23:00

 

Önskar Thommy och Polyester<3

 

 

Av teamponnydressyr - 31 december 2011 21:40

Hejsan! Idag har vi ridit ut på en skyddzon i skymningen:) Cornelia´s mamma fotade lite Nyårsbilder när vi red tillsammans:) Vi skrittade först fram till skyddzonen och sen när vi kom till den så började vi trava fram. Vi kunde inte rida på hela skyddzonen för det var lite is längre bort, så vi red bara på halva och sen vände vi. Men vi travade fram några gånger fram och tillbaka, sen tog vi lite galopp:) "Bröderna Bus" var väldigt pigga idag! Thommy bockade och busade i galoppen och tyckte att det var jättekul att galoppera med Polyester! Polyster var också pigg och körde lite bus fast inte lika mycket som Thommy:D Sedan efter att vi hade galopperat så travade vi av och skrittade på grusvägen hem.


Bilder:

     


// Ebba och Cornelia


Av teamponnydressyr - 29 december 2011 21:27

Hej idag hade jag dressyrträning och det gick helt okej. Hade lite problem att hitta känslan i en svår övning som vi gjorde. Men det är bara att träna vidare på den och inte ge sig hur svårt det än är. I slutet blev han iallafall jättefin:) Han kändes även fin i galoppen:)


Två bilder från träningen:


        


//Ebba

Av teamponnydressyr - 29 december 2011 21:24

Även idag tog vi en tur till ridhuset. Vi var där en kortis för att bara känna igenom lite lätt inför morgondagen då det är träning på schemat. Lösgjorde mest med lite enklare övningar i låg och rund form. Jag tyckte det kändes riktigt bra  


   


// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 december 2011 16:12

den här veckan får bli tidningen Hippson. Det är en riktigt bra hästtidning som jag verkligen tycker om! De är nog den hästtidningen som jag läser mest. Den innehåller saker om bl träning, skötsel och utrustning.Det jag tycker mest om är tips på ridövningar. Den har dessutom något jag verkligen gillar och det är Hippson testar, de testar t.ex ridvantar i detta nummer:



//Ebba 

Av teamponnydressyr - 29 december 2011 15:14

Hejsan! Idag har jag ridit ut i stormen:) Det var verkligen strom! Jag red flygfältsrundan. Jag travade och galopperade mycket. Thommy var jättepigg och busig! Han blir bara mer pigg när det är storm!


Jag har även varit i en ridsportbutik:) Jag behövde ett fodrat reflextäcke:) Det är jättebra! Det tål regn. Och har bra med reflexer:)

Imorgon ska jag till hööks och ett stort shoppingcenter :) Jag ska inte rida imorgon för jag åker på morgonen och kommer inte hem förrän på kvällen:) Så mamma tar hand om Thommy. Jag kommer inte blogga då det kan bli sent:(

 

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 december 2011 13:12

Idag har vi vart en sväng på Erikslund och julrean. Jag bytte också några julklappar. När jag var inne på Kappahl, där jag i vanliga fall aldrig hittar något, hittade jag faktiskt en riktigt snygg jacka   Och dessutom på rean. 


   


Jag köpte den för endast 200 kronor. Ett riktigt kap alltså! Jag tänkte ha den på träningar och tävlingar som en lite mer "finjacka".


// Felicia  

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards