teamponnydressyr

Alla inlägg den 5 december 2011

Av teamponnydressyr - 5 december 2011 21:16

Hejsan! Idag har jag ridit i ridhuset:) Jag jobbade lite lättare dressyr eftersom att jag ska träna imorgon. Hannhade energi och lyssnade bra på mina hjälper:) Han tyckte att det var kul att göra lite övergångar och litte fattningar från skritt. Då blev han mer pigg! Ebba tränade samtidigt som jag red. Sedan skrittade jag av lite i rihuset efter hennes träning. Nu är man hemma igen efter stallet:) Nu ska jag snart äta mat:) Jag är vrålhungrig! Ikväll ska jag även plugga lite NO. Har prov imorgon! Hejdå!// Cornelia

Av teamponnydressyr - 5 december 2011 20:09

Som vanligt har vi den årliga paketkalendern i vårt hem  Lika spännande att öppna varje gång! Jag har ju lite tur ändå som har småsyskon. Annars hade jag nog inte fått öppna varje dag...


Dagens paket innehöll ett par benreflexer från Horze. Insidan var gjort i ett jätteskönt material som inte skaver på banen även om man någon gång rider utan benskydd. Extra plus  


// Felicia   

Av teamponnydressyr - 5 december 2011 19:54

... kommer de utlovade bilderna från gårdagens klippning   Såg idag att jag hade missat en rand vid bringan. Men men... Det känns i alla fall skönt att ha en kortklippt häst.


Före:

 

Efter:

 

Som ni ser är han mycket ljusare i pälsen när han är klippt. 


Han fick vila idag. Man får ju passa på att lägga in en vilodag när man ändå slutar sent. Jag var ändå uppe en kortis i stallet och sa hej till honom. Min syrra fixade allt stallgöra, det ända jag behövde göra var att fylla höpåsar. 


På vägen till stallet snöade det faktiskt lite. Jag var förstås tvungen att ta upp mobilen under cykelturen för att skriva det på Facebook. Ja, så efterlängtad är den... Men självklart var snöfallet kortvarigt, för när jag skulle hem igen fanns det inget spår av snö   Aja, den är på G i alla fall.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards