teamponnydressyr

Alla inlägg den 8 december 2011

Av teamponnydressyr - 8 december 2011 21:09

Hejsan! Nu tänkte jag skriva lite om vad jag har gjort idag och även lägga ut veckans outfit:)  Jag börjar med att berätta att jag bara skrittade ut idag. Han jobbade rättså hårt igår så  då fick han ha en lite lugnare idag:) Men jag skrittade en bit runt på vägarna. Det var isgata! Men det gick att skritta på efter som att han har fått broddar idag:) Nu kommer en bild från broddningen:^

Hovslagaren kommer på måndag så då blir det 4 broddar runt om:) Men det är bättre att ha lite istället för ingenting!:)

    

Denna vecka har jag min röda outfit:) Jag kommer lägga ut en outfit i veckan:) Jag kommer även lägga ut veckans nyhet:) Då kommer det en nyhet inom ridsporten:) Men det kommer senast i helgen :) Men nu ska jag kolla lite på tv :) Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 8 december 2011 20:05

Jag passade på att gå till ridhuset när vår klubb ändå hade bokat det. Man får passa på att ta alla chanser nu när det inte går att rida ordentligt ute...


Det gick faktiskt riktigt bra idag igen   Fortsatte lite på gårdagens jobb, dvs mycket lösgörande jobb och övergångar. Underlaget är nytt och inte riktigt packat än, så i mitten av banan var det väldigt tungt och gropigt... Så det fick bli mest jobb längst långsidorna.


Galoppen var det som gick bäst idag. Han var väldigt reglerbar mellan samling och ökning  


Imorgon slutar jag tidigt och hinner därför rida ut innan det blir mörkt. Första gången på länge...


På söndag ska jag till Stora Ekeby på loppis och sälja massa grejer. Allt från ridhjälmar och västar, till schabrak och nosgrimmor. Jag ska även på en bandageläggningskurs den 15 december på Strömsholm. Det ska bli intressant.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards