teamponnydressyr

Alla inlägg den 23 december 2011

Av teamponnydressyr - 23 december 2011 18:32

Hejsan! Idag har jag haft Julklappsbyte med Ebba:) Jag hade köpt ett par Mörk Blåa fleecelindor. Hon vart jättenöjd över de! Jag fick en rycktväska som var mörkblå med röda detaljer:) Den är superbra! Man kan stänga den så att det inte kommer in en massa skräp:) Jag är JÄTTENÖJD! Tack Ebba!!!:)

     

Sedan red vi ut runt Geors:) Vi galopperade mycket i snön! :D

God Jul! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 23 december 2011 18:28

Hej! Idag har det varit en dag med massor av skoj. På förmiddagen var jag en sväng i stan och sedan var jag med Cornelia i stallet, vi fikade och hade julklappsbyte. Jag fick ett par jättefina mörkblå lindor, tack Corre! Sen red vi även ut en lite längre runda där vi travade och galopperade en hel del. Jag hade tänkt att rida dressyr i ridhuset fast det fick helt enkelt bli dressyr ute i naturen istället:) Polyester skötte sig jättebra :)


Nu är jag hemma och har precis ätit och snart så ska jag städa lite i mitt rum och sedan bada. Imorgon är det julafton! Ha en riktigt bra kväll och GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Kram från mig


Bjuder på lite blider från i år:



           


//Ebba

Av teamponnydressyr - 23 december 2011 10:38

Den här veckan tänker jag tipsa om två saker som jag fick i julkalendern:

Dem här fick jag igår. Det är uppmärkningsskyltar som man hänger på täckerna med hästens namn på. Väldigt bra om man står i ett stall som vi där man hjälps åt att släppa ut alla hästarna. Det är inte alltid så lätt att veta vilket täcke som är vems om man inte brukar släppa ut så ofta.

 

Nästa tips är en galltvål som är bra att ta bort "läderfläckar" med på ex. schabrak. Jag vet inte exakt hur man gör, alltså om man tvättar med vatten eller bara tvålen. Någon som vet??


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 23 december 2011 10:25

Nu är jag hemma efter morgonens julritt till tomten. Det var en riktig julkänsla att rida ut barbacka tillsammans med alla andra i mörkret. Ja, nu känns det att det börjar närma sig julafton   

 

Om ni undrar var River han på halsen, så är det en mantel. Vi hade ingen tomteluva...

   

Den här boken fick jag   Hoppas ni ser vad det står på baksidan. Det handlar iallafall om fyra hästar som har några "problem" som en kille ska försöka lösa med hjälp av Natural Horseman Chip (NH). 


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards