teamponnydressyr

Alla inlägg den 13 december 2011

Av teamponnydressyr - 13 december 2011 20:33

Hejsan! Idag har jag hoppat:) Jag red i ridhuset. Det var frammbyggt lite hinder så det var bara att rida fram och sedan hoppa:) Jag hoppade bara räcken som låg i mitten av ridhuset:) Jag hoppade även en liten sockerbit några gånger:) När jag började avsluta så jobbade jag lite lätt dressyr som lösgörande. Han var igenom i båda sidorna och var jättepigg framåt! :)


Jag tycker att det är SÅ skönt att vintern ännu inte kommit! Jag tycker att det är mysigt med snö men inte så hemskt mycket som det var förra året!:( Men jag vill ha lite snö på Julafton så jag kan ut och tolka på morgonen men det är jag fortfarafde inte säker på att det blir... Men men, hellre ingen snö än så mycket som det var förra vintern!!! :)

Här är en bild från förra året:

 

Förra vintern.

Men nu ska jag äta kvällsmat:) Hejdå! // Cornelia


Av teamponnydressyr - 13 december 2011 20:13

Nu tänker jag berätta om dagens dressyrträning. Det gick riktigt bra   Dock var det väldigt fullt i ridhuset... De var två lektioner samtidigt, jag och ridskolan. Men det är bra träning att rida med andra hästar också med tanke på kommande tävlingar.


River var lösgjord och framme mellan hjälperna redan från början vilket var bra då vi kunde börja med lite mer krav och samling. Vi började på volt där vi bara kollade så han var med mig genom övergångar, tempoväxlingar och skänkelvikningar. Red även lite öppna och sluta på volt. 


När det satt gick vi vidare med bogvikning längst diagonalena med fokus på frihet i bogarna. Det skötte han kanon!


Även i galoppen låg fokus på att få loss honom i bogarna. Jag låg på en ganska volt i förvänd galopp. Samlade sedan upp galoppen. Han har blivit mer bärig och balanserad nu vilket märks tydligt just i den lite mer samlade galoppen  Utvecklade övningen genom att ställa innåt runt min innerskänkel. Jobbigt tyckte River, men en bra lösgörande övning.

 

Några bilder tagna av min allra BÄSTA syster FRIDA, Tack <3


// Felicia



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards