teamponnydressyr

Alla inlägg den 14 december 2011

Av teamponnydressyr - 14 december 2011 22:38

Hejsan! Nu har jag kommit hem från veckans träning! :) Det gick jättebra! Thommy var jättefin men lite stel i vänster sidan. När jag skulle göra öpnna så var han inte riktigt igenom i sidan:( Men det är sånt man får jobba på. Efter skolorna så började vi träna på lite svåra byten:) Det var jättekul och Thommy vaknade till lite när han fick göra något nytt! Han vart mer igenom i vänster sidan och släppte efter mer i båda sidorna:) Sedan Så gjorde vi även en lite början på galopppiruetter:) Det var jättesvårt för att man måste ha mycket samling men ändå inte vara för stark. Thommy förstog väldigt fort och det tog inte många gånger innan han fattade allt:) Mamma tog lite bilder på veckans outfit:) Men de kommer imorgon! Imorgon är det mamma som har hand om Thommy.Jag ska och handla julklappar:) Mamma ska bara handskritta honom imorgon:) Men nu måste jag sova! Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 14 december 2011 20:47

Idag red jag bara ut en sväng i skogen. Jag kom hem redan vid ett, så hann rida innan det blev mörkt   River var väldigt pigg (konstigt med tanke på gårdagens hårda träning...). Det kändes skönt för honom att få traska på i skogen uppför lite backar. Alltså att han får slippa några större krav.


Imorgon ska jag på en föreläsning om sårvård och bandageläggning på Strömsholm. Jag tycker alltid att det är väldigt spännande och roligt att gå på olika slags teorier. Imorgon tänkte jag skriva vad jag lärde mig här på bloggen, så även ni kan få chansen att ta del av det. Jag ska även försöka fånga några bilder att visa. Så håll utkik!


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards