teamponnydressyr

Alla inlägg under januari 2012

Av teamponnydressyr - 31 januari 2012 19:34

Idag var veterinären här och vaccinerade River samt raspade tänderna. Sprutan gick bra, men raspningen tyckte han väl inte så mycket om... (Eller vem gör det?) Han gjorde inget mer än att gå runt och visa att han inte uppskattade det.


Han fick på grund av vaccinet vila idag. Man ska ta det lugnt i tre dagar efter. Imorgon tänkte jag rida ut lite lugnt och på torsdag bli det ett lugnt dressyrpass. Jag har studiedag då   


Imorgon kommer bilder på hans nyryckta man.


// Felicia

Av teamponnydressyr - 30 januari 2012 21:38

Idag red jag som sagt dressyr i ridhuset och han var väldigt pigg på grund av kylan. I början gick det lite sådär men i slutet mjukna han och då kändes det jättebra. Jag galopperade rätt så mycket och tränade även lite på förvänd galopp. Jag gjorde även lite skänkelvikningar i slutet och det gick jättebra:) Imorgon ska jag rida ut en sväng:) Kommer inte på så mycket mer att skriva, ska snart gå och sova för att jag är så himla trött...



Gammal bild:)

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 30 januari 2012 21:10

Igår var jag på hööks och kollade in vårkollektionen. Det hade kommit in mycket färger, vilket jag tycker är roligt att titta på. Detta köpte jag:

   

// Felicia  

Av teamponnydressyr - 30 januari 2012 21:02

Hejsan! Idag har Thommy vilat. Han var otålig i gången då han trodde att vi skulle ut och galoppera i ridhuset!:) Han vart lite tjurig när jag tog in honom i boxen:)

Jag har nya lindor som jag tänkte visa:

 

Det är jättebra! Det är fin kvalité och de har bra passform:)

De var väldigt långa från början men vi fick klippa av de lite:)

Nu ska jag slappa lite framför tv:n :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 30 januari 2012 20:22

Känner mig lite besviken att jag gått miste om ett sånt här bra ridställe hela den här vintern. Jag har inte ens vart nere och känt på ridbanan i år, har nämligen tagit förgivet att det skulle vara knöligt och halt. Men det var det verkligen inte    Botten var jämn och över låg lite snö, så det var det kanon.


Frida red lite först och sedan red jag. Det såg jättefint ut när hon red   Det kändes bra när jag red oxå. Han var väldigt pigg och positiv, vilket gjorde allt mycket lättare. I traven gjorde jag lite skänkelvikningar på volt, skolor och ökningar. Han följde mig riktigt bra.


Galoppen kändes öxå bra. Gjorde serpentiner i förvänd galopp. Han höll sig inramad och samlad. Imorgon blir River vaccinerad, så därför får han vila. Vi tar det även lite lugnt på onsdag.


// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 januari 2012 19:00

Hejsan! Idag har jag ridit ut med min kompis:) Vi red runt Geors. Det gick jättebra! Vi galopperade mycket ocg ökade galoppen i de 2 backarna! :) Ponnysarna var jättebusig! Sedan skulle min kompis in i ridhuset och hoppa ett språng :) Jag hoppade också ett språng :) Jag hade dressyrsadeln men det gick bra ändå! :) Jag hoppade ca 80 cm.

Igår var jag i en hästbutik. Jag köpte ett par svarta Anky lindor:) Jag ska försöka lägga ut en bild på de imorgon:)

Nu ska jag kolla på Ponnyakuten:)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 januari 2012 08:32

Som rubriker lyder är vi nu anmälda till vår första start   Det är en regional LA:1 den 11/3. Jag känner mig så sjukt träningessugen fram tills dess. 


//Felicia 

Av teamponnydressyr - 29 januari 2012 08:14

Igår tränade jag på st. Ekeby för Erica. Hon red igenom honom först i kanske 15 minuter. Hon red mycket samlad galopp där hon verkligen satte dit honom på baken. I början tycker han det var lite jobbigt och protesterade. Tufft att vara ponny haha  Men efter ett tag förstog han att det inte var någon idé att tjaffsa.


Han fick jobba mycket i den förvända galoppen där vi vill ha honom lite mer samlad och bärig. Han böjer sig gärna för mycket i halsen. Jag red även lite skänkelvikning i galoppen där det är ungefär samma tänk. Våra skänkelvikningar har förbättrats väldigt mycket i alla gångarter.


I traven höll jag en ganska kort och "trampig" trav. Så fort man trycker på honom tar han sig friheten att bli lång, så därför började vi i den traven. Han blev riktigt fin och efter ett tag kunde jag lägga lite mer tryck i honom och han höll sig där inramad mellan mina hjälper  

   


// Felicia   

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards