teamponnydressyr

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av teamponnydressyr - 16 januari 2012 21:53

Hejsan! Idag har det hänt mycket! Jag fick lov att ta bussen till skolan för att min cykel är trasig... Jag tog samma buss som Ebba i morse så det var roligare än att åka själv:) När jag skulle hem så hoppade jag på en annan buss än vad jag egentligen ska ta så jag var lite orolig för att den inte skulle stanna där jag skulle byta buss. Men som tur gjorde den det:) När jag hoppade av så fick jag ett sms av Ebba om att hon satt på den andra bussen som stog lite längre bort. Jag fick springa jättefort dit! Jag hann precis på :) Sen skulle jag bara hem och hämta mina ridkläder och sen ta bussen igen till Ebba (jag skulle åka med henne till stallet) När bussen äntligen kom så öppnades dörrarna och jag skulle precis gå på och då stänge chaffören dörrarna och bara kör iväg! Jag skulle bli sen till Ebba och skulle få vänta typ 10-20 min till :( Men tillslut kom jag hem till henne ialla fall :D


Dagens Ridpass:

Idag red jag barbacka i ridhuset:) Jag skulle träna lite lätt dressyr :) Jag har börjat träna på FEI programmen och i det jag ska rida så ska man göra en överstrykning i galopp på en digonal:) Först så tänkte jag att det skulle vara svårt så jag började testa i skritt. Det gick jättebra! Sen i trav... Och sedan i galopp! :D Det var jättekul! Thommy fattade fort och gjorde precis som jag bad honom om :D Thommy tyckte att det var lite spännande så han ville gärna öka tempot i galoppen lite men han hann inte innan jag fick tillbaka honom igen :D Jag gjorde lite tempoväxlingar och travlängningar:) Han är väldigt lydig i alla gångarter så efter en galoppökning eller travökning så fick jag honom lätt tillbaka igen :) Han var väldigt mjuk och fin. Jag red honom i en lite lägre form så att jag inte samlar  honom för mycket inför tävlingen på lärdag:)


Veckans Tävling:

I helgen är det årets första tävling! Det ska bli jättekul! Det är en regional LA:P1:D Jag ska tävla mot c-ponnysar. Men det är bättre än att det inte blir någon klass överhuvudtaget:)

Jag startar på eftermiddagen. Det är 3 klasser före min med ca 20 starter i varje :)


Nu har jag pluggat hela kvällen sen jag kom från stallet. Jag har gjort klart alla läxor förutom 1 :)


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 16 januari 2012 16:48

Jag har hur mycket plugg som helst, så idag blir det för mig att stanna inne och plugga   River ska vila och Frida sköter honom. Så är det ibland...


Veckans planering:

Tisdag: Skogen

Onsdag: Jobb på åker eller väg

Torsdag: Ridhuset hemma eller Ericaträning

Fredag: Rida ut

Lördag: Ridhus


Kan bli ändrade plaer, men ungefär såhär kommer veckan se ut  


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards