teamponnydressyr

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av teamponnydressyr - 9 januari 2012 21:46

Hejsan!

Idag har jag tränat. Ja, vad ska jag säga... Det gick både bra och mindre bra :) Vi vi red lite LA:P1 delar och FEI-programmen :) Det gick bra i enkla bytena då han inte dykte ner lika mycket i övergången till skritt! :) Jag fick jättefin samling och kom bra in på linjen. Sedan gjorde vci skolorna. Öppnorna vart superbra! Men slutorna vart jättebra i början men när vi höjde kraven, genom att kräva lite mer böjning så tyckte Thommy att det inte var okej. Men jag fick igenom det efter att han har protsterat lite. Men, men det är bara att träna på så gott det går med böjningen :)

Vekans Tips:

Veckans tips blir att om man ska börja träna på enkla byten (eller redan har börjat med de) så ska man tänka på att hästen inte får dyka i avbrottet. Det är lätt att det blir så när man börjar och sen fortsätter det så och då är det svårt att få de bra igen. Men man ska tänka på att ta upp handen lite så  att hästen inte får kraft och drar nerå


Veckans Pryl:

Nu på Jullovet så blev mitt Rosa Underställ. Det har jag haft från morgonen till kvällen när jag har haft dagar i stallet.


 

// Cornelia


Av teamponnydressyr - 9 januari 2012 19:17

Som jag skrev tidigare, fick jag en galltvål i julkalendern innan jul. Jag skrev att jag inte visste hur man använde den. Men nu har jag läst på deras hemsida hur man använder den. Så här står det:


  • Om du har fläckar på kläder blöter du tyget, gnider in lite GALLTVÅL, arbetar upp till lödder, låter det ligga en stund innan du sköljer rent med vatten eller tvättar det i maskinen.
  • Funkar även bra att tvätta hästen med. Blöt pälsen, gnid in GALLTVÅLEN och skölj med vatten. Inga kemikalier eller parfym.
 
Nån som testat detta sätt att tvätta häst och utrustning??
// Felicia
Av teamponnydressyr - 9 januari 2012 19:02

Då var skolan igång igen vilket kanske inte känns jättekul just nu med tanke på att vi drog igång som vanligt direkt. Ingen "mjukstart" direkt. Men men...


Idag var jag helt stallfri. Frida var uppe och tog in och borstade, samt mockade och gjorde iordning maten. Han fick en vilodag idag vilket jag tror var uppskattat av River. Jag kom fram till att River inte har vilat sedan julafton   


Veckans planering:


Måndag: vila

Tisdag: Rida ut

Onsdag: Träning för Erika  

Torsdag: Ev. ska vi åka till ett ridhus i Dingtuna. Annars uteritt

Fredag: Jobb ute

Lördag: Ridhuset


// Felicia




Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards