teamponnydressyr

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av teamponnydressyr - 20 januari 2012 22:32

Kom hem från stallet strax innan 10 så skriver ett lite kort inlägg...känner att jag måste få lite sömn i mig i kväll. Idag red jag ett lätt dressyrpass i ridhuset och han kändes väldigt fin:) Sedan fixade vi även allt inför imorgon för då är det nämligen tävling!:) Det är en dressyrtävling, lokal LC.2 och LB.1 Det är första tävlingen i år så därför tänker jag rida LC.2 som förklass. Tävlingsresultatet kommer imorgon:)


Lite kort om vad som hänt i veckan:


Måndag:Dressyrträning, gick väldigt bra och vi fokuserade mest på att få honom lösgjord i sidorna.

Tisdag: Dressyrträning, gick bra och vi tränade bland annat på mellantrav snett igenom, rida på en åtta och förstora och minska volten.

Onsdag: Skrittade ut

Torsdag: Lättare dressyr i ridhuset

Fredag: Kände igenom honom inför tävlingen

På söndag ska jag skritta ut.


I helgen ska jag försöka blogga mer än vad jag hunnit under veckan. Ha en trevlig kväll, hejdå!


// Ebba

Av teamponnydressyr - 20 januari 2012 21:10

Hejsan! Nu har jag kommit hem från stallet :) Jag har ridit,tvättat benen och knoppat.  Jag red i rudhuset för att känna igenom honom inför imorgon :) Jag gjorde lite öppnonor,slutor och enkla byten :) Thommy  var jättefin och han hade energi! Han var mjuk och fin. Jag red i ca 30-40 min. Jag ville bar känna igenom honom.

Sen började jag tvätta benen. Jag tvättade även svansen. Det var så kallt så jag fick inte tvätta hela honom. Sen knoppade jag :) Thommy var jättelung, han brukar hålla på med huvudet men nu var han snäll :)

Jag startar 15.45 imorgon eftermiddag :P Skönt att inte gå upp tidigt !

Nu ska jag plugga LA:P1 an :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 20 januari 2012 18:35

Idag har jag haft fullt upp med olika saker. Efter skolan cyklade jag till stallet och red en kortis. Det blev bara 30 minuter pga att jag och Elin skulle till feelgood och träna vid halv fem. Två timmar efter att bussen hade gått från skolan, var vi hemma igen och klara med allt i stallet. Bra teamwork säger jag bara  


Vi red lite i skogen först och på vägen tillbaka till stallet red vi på gatan där det till och med gick att trava. Snön hade packat sig så underlaget var helt okej. River kändes fin! Flyttade fram och tillbaka på vägen i olika tvärningar, red lite skolor osv. Han kändes följsam och med mig   


Imorgon ska jag rida direkt på morgonen, för jag ska hjälpa till på ett barnkalas och passa massa shettisar. De ska köra dem i vagn. Bilder kommer   Här kommer några bilder på de små shettisarna som jag och min kusin stötte på för ett tag sedan:

   

Såå söta!




// Felicia  


  

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards