teamponnydressyr

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av teamponnydressyr - 8 januari 2012 22:46

Hejsan!

Här sov vi:) Det var jättemysigt men också lite kusligt på kvällarna! :)

 

Här är köket:) På matbordet satt vi vid varje morgon med frukost och spelade paddspelet.

     

Här är Saga´s b-ponny Gin! :)

  

Från vänster:

Gin, Snoken Lindas storhäst och så längst till höger Bonne Saga´s fina d-ponny! :)

Idag red jag dressyr. Jag red upp LA:P1 an. Gick super!

// Cornelia 

Av teamponnydressyr - 8 januari 2012 19:43

Idag red jag som sagt i ridhuset. Dagens ridpass gick sådär... till en början gick det bra men så fort jag började galoppera i höger varv så gick det inte bra. Jag hittar verkligen inte känslan där och han förböjer sig bara. Allting låser sig och jag kommer helt enkelt inte ur det. I vänster varv kändes han däremot bättre . I slutet gick det iallafall lite bättre:)Imorgon är det dressyrträning som tur är och på torsdag också så jag hoppas verkligen att vi får igenom det här nu.


Nu måste jag plugga lite så att jag uppdaterar hjärnan nu när skolan börjar imorgon:) Ha en trevlig kväll!


Min älskade ponny<3( gammal bild)

  


// Ebba

Av teamponnydressyr - 8 januari 2012 17:59

Dagens ridpass utfördes på hackamore. Jag tror faktiskt inte att River är riden på det förut vilket märktes tydligt när man bara tog ett stöd i munnen. Han förstod inte, utan backade och backade istället. Jag höll verkligen inte hårt så man märker att hästarna är riktigt känsliga för förändringar. När han backade höll jag bara mjukt kvar stödet i munnen och höll om med benen tills han gick fram. Då fick han beröm. 


Efter ett tag kunde jag hålla ett jämt stöd i tyglarna och han gick fram ändå. Snacka om att hästar är snabblärda  


När både jag och han hade hittat knapparna lite bättre gick det faktiskt väldigt bra. Man fick rida på ett helt annat sätt när man varken kunde leda eller understödja. Han blev ganska framtung och låg, men jag försökte inte ens få upp honom efter som att det var första gången på hack. Jag ville inte att han skulle missförstå mina hjälper då han inte är van med bettlöst.

             


// Felicia

Av teamponnydressyr - 8 januari 2012 11:25

Jag hade fullt upp igår och hann därför inte blogga... Först red jag två hästar och efter det åkte jag till några kompisar där resten av kvällen tillbringades. Förutom River red jag Snöflinga. Jag har haft hand om henne i två dagar när Elin var bortrest. Båda hästarna reds ut i skogen.


Jag red först Snöflingan vilket gick helt okej. Jag har inte ridit henne jättemycket och vet inte riktigt hur hon fungerar. Elin rider henne verkligen bra   Vi red runt Hultet som är en skogsväg där det finns en liten gräsväg som går att trava på.

En bild på Snöflingan när Elin rider        


Ridningen på River gick också bra. Jag red med Karro runt Ängsvägen. Hästarna var väldigt pigga och busiga. När vi skulle skritta, travade hästarna. När vi skulle trava, galopperade hästarna. När vi skulle galoppera, typ skenade hästarna. Haha, nej inte riktigt   Man måste ju ta vara på ponnytiden, eller var säger ni?!


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 8 januari 2012 11:14

Hejsan! Jag har varit borta sen i Onsdags ocg kom hem igår sent på kvällen :) Jag har inte kunnat blogga då jag inte hade tillgång till internet. Men jag ska nu skriva lite om min roliga vecka med min riktigt bra kompis Saga. Onssdag: Jag åkte runt 11-12 då det tar ett tag att komma till henne. Jag hade med mig Thommy. Jag var där vid halv 1 ungefär. När vi kom dit kom Saga och mötte mig och visade mig vart Thommy skulle stå i deras stall:)Vi har inte träffats sen sista veckan på sommarlovet! Så det var roligt att träffas igen:)Sedan skulle vi äta lunch innan vi skulle ut och rida tillsammans.Vi red "Långa Rundan" som är ca 1,2 mil! Det var jättekul! Vi galopperade mycket! Det var bra väg då det var snö hela vägen. Vi bytte ponny efter ca halva. Efter den rundan så var det en väg in i skogen som Saga hade byggt en terräng bana som vi hoppade på :) Det var ca 8-10 hinder beroende på om man tog den vägen med lite mindre hinder eller den med lite mer. Den med lite mindre hade ett hinder som var 70-80 cm högt. Vi hoppade några gånger fram och tillbaka.Sedan släppte vi ut Hennes ponny Gin med Thommy i en stor hage.Torsdag:Idag hade vi tänkt att vi skulle rida till terräng banan igen men vi åkte in med Thommy och Gin till Saga`s ridklubb istället :) Vi skulle åka i deras transport dit. Thommy och Gin åkte tillsammans utan att det hände någonting hela resan! De har aldrig åkt tillsammans förut :) Där red vi lite dressyr. Jag jobbade honom lite lösgjord och gjorde mycket övergångar och tempoväxlingar. Thommy var jättefin! Sedan tänkte vi ta fram lite hinder men det var så mycket folk där så vi åkte tillbaka hem istället:)När vi kom hem fick de stå inne och äta lunch eftersom de hade varit ute på morgonen:)Fredag:Idag skulle jag, min mamma, Saga och hennes mamma rida ut. Mamma red Thommy, jag red Gin, Saga red hennes D-ponny Bonne och Linda ( Sagas mamma ) red hennes storhäst Snoken :) Vi red långa rundan. Vi galopperade mycket och Gin var jätteduktig1 Han var jätterolig att rida ! Han var jättesnäll1 Sedan kom vi till terrängbanan. Jag skulle hoppa Gin och de andra skulle möta mig lite längre bort vid banans slut :) Jag hoppade och när jag var klar var de inte där! Så jag tänkte att jag skulle rida hem istället. Men såklart så red jag fel väg! När jag hade ridit en bit på vägen som jag trodde var hemåt så hör jag min mamma ropa:- Cornelia!Jag ser henne galoppera på en annan väg så jag galopperar mot henne. De hade trott att jag hade ramlat av. Så de hade letat efter mig. Men som tur var så kom vi hen för en gångskull!Lördag:Jag och Saga gick upp tidigt och fodrade och sedan släppte vi ut Bonne och Snoken. Thommy och Gin fick vara inne medans vi gjorde oss iordning.Sedan red vi till terrängbanan och hoppade1 Vi bytte ponnysar och Vi tog tid på varandra och sedan bytte vi tillbaka och tog tid igen:) Saga vann på både Gin och Thommy! :) Men jag hoppa det hindret som var 80 med både Gin och Thommy! :) Jag hade inte hoppat det innan:)Sedan åt vi lunch och sen så skulle vi åka hem:(Det här har varit det roligaste Jullovet någonsin!Det är tråkigt att jag och Saga kommer inte träffas förrän på tävlingarna vi ska åka på tillsammans i vår:(Men jag vill tacka Saga och hennes familj för att jag fick komma med Thommy och för roliga dagar! Tack!!! :DIkväll ska jag lägga ut bilder på stallet,Thommmy,loftet vi sov på och hennes hästar! :D// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards