teamponnydressyr

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av teamponnydressyr - 2 januari 2012 21:54

Hejsan! Nu har jag kommit hem från min träning :) Jag har tränat på LA:P1 rörelser inför tävlingen i slutet av Januari. LA:P1 är egentligen inget program jag behöver rida, men jag tycker att det är ett roligt, svårt och utmanande programm. Sen gjorde vi lite 10 m volter på lånsidan, jag skulle tänka på att få rätt böjning, komma ut vid samma ställe där jag började volten och att rakställa när jag har kommit ur volten :) Vi red även mycket förvänd galopp runt på spåret och när det kändes bra ( när han hade bra balans, rakställning ) skulle jag göra ett enkelt byte. I  vänster galopp så vart bytet perfekt! Men i höger galopp så vart bytet lite sämre... Thommy dyker lite. Men min tränare sa att jag ska vara lite starkare i vänster handen och ta upp högerhanden lite så att Thommy inte kunde dyka längre :) Men det blev bättre och bättre :)

Bilder:

 

 

 

       

Här är en bild sen Nyårsafton :) Vi firade med Ebba och hennes familj :) De sköt raketer bara en bit bort från huset! :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 2 januari 2012 21:16

Har ni några nyårslöften i år då? Det har faktiskt jag   Jag har bestämt mig för att inte äta en ända godisbit på ett halvår. Får se hur det går... Man vet ju aldrig, mina fingrar drar sig ofta till godis. Konstigt nog vet jag inte varför?!  



// Felicia    

Av teamponnydressyr - 2 januari 2012 21:08

Det här är det värsta vädret som finns... Är det inte halt så är det blött och lerigt. Är det inte lerigt så är det hårt i marken   Nej fy!


Jag hade ingen aning vart jag skulle rida idag för ridhuset var bokat, ridbanan var djupfryst och vägen var hal... Så jag beslöt mig för att gå en runda i byn även idag. Det blev kanske inte så mycket till ridning. Men men...


Jag längtar verkligen till nästa träning, som blir antingen onsdag eller torsdag, så jag kan rida igenom honom ordentligt. Ibland skulle man vilja flytta till ett stall med ridhus   Man kan ju alltid drömma.


// Felicia 


Av teamponnydressyr - 2 januari 2012 21:05

Idag var det en rejäl genomkörare som gällde!:) Idag känner jag att vi fick igenom det väldigt bra. Vi tränade mycket på att ställa utåt just bara för att han ska ta yttertygeln. Vi gjorde även en övning med volter tillbaka utåt ställd. Jag tränade även mycket på min egen sits , jag fick bland annat lyfta upp benen lite då och då bara för att känna mag och benmusklerna. Både jag och hästen var helt slut efteråt! ;)


Imorgon ska jag rida ut:) Vart bet jag inte än men det ska få bli en hel del galopp så att han får springa av sig lite:) Jag ska även göra andra saker i stallet som att smörja all utrustning,man måste passa på när man har lov! Skriver mer imorgon, hejdå:)



Bilder från idag:

   


//Ebba


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards