teamponnydressyr

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av teamponnydressyr - 19 januari 2012 21:03

Nu är jag hemma från dagens träning. Det gick riktigt bra idag vilket har gett mig en kick. Nu vill jag bara rida mer och mer   Erica började att känna på honom. Hon red i kanske 15 minuter innan jag satt upp. Det är jättebra att hon kan rida först så han kommer igenom och släpper redan från början.


Jag tränade mycket skolor längst långsidorna vilket kändes väldigt bra. Han höll en jämn tvärning och böjning hela vägen. Tränade oxå mycket förvänd galopp där vi verkligen höll ihop honom och krävde lite mer samling. Då och då fick jag lägga in lite ökningar och sedan samla upp energin igen för att hålla honom på bakdelen.


Även i traven började vi samla lite lätt. Bara korta snuttar för att behålla energin. Började på volt och ökade några steg, med koll på honom så han inte bara sprang iväg. Sedan rätade jag upp mig, höll om med benen och satt till lite samtidigt som jag tog en förhållning i handen. Skulle känna bakbenen in under mig.


Riktigt kul var det idag! Nu taggar vi till tävlingsesongen. Har några inbokade tävlingar framöver samt div 1.

Jag var lite otydlig med att jag ville att mamma skulle fota, så tyvärr filmade hon bara... Tog en bild på filmen, därav bildkvalitén. Bilden är när Erica rider.


// Felicia



Av teamponnydressyr - 19 januari 2012 20:43

Hejsan! Idag har jag ridit ut runt Ökna :) Jag red med 2 andra från stallet :) Vi skrittade och sen travade jag och galopperade jag på vägen hem. Mina kompisar svängde av upp på Geors så jag red hem den sista biten själv :) Thommy var fin! Jag jobbade honom lite långlåg och framåt. Han var pigg och lite busig!  Han bockade lite i galoppen! Jag red barbacka men jag höll mig kvar :D

Idag tänkte jag skriva lite info om mina djur:

Mitt marsvin Irene. Hon är född 2009.

    

Min Nakenhund Bozze. Född 2010.

 

Min och min mammas hund som är född 2002.  

Min B-ponny Thommy. Född 2001 import Holland.



Imorgon blir det tvättning och knoppning på Thommy :)

// Cornelia



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards