teamponnydressyr

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av teamponnydressyr - 24 januari 2012 21:06

Igår var det som sagt dressyrträning och det gick väldigt bra och vi fick igenom väldigt mycket i vänstervarvet där han förböjer sig. Vi tränade väldigt mycket på övergångar från galopp till trav och trav till galopp. Det är inte det roligaste att träna övergångar om jag säger så men det är något som måste sitta för att hästen ska kännas lösgjord.


Idag red jag ut och det gick jättebra:) Han var pigg och glad och fick galoppera av sig lite på en skyddszon. Det tyckte han var väldigt spännade och han kändes väldigt fin och lydig trots att han var pigg. Imorgon har han vilodag och sen på torsdag rider jag nog lite dressyr och på lördag är det hoppträning:) Nu måste jag plugga, har NO prov imorgon. Hejdå:)


Mer bilder från tävlingen:


           


//Ebba

Av teamponnydressyr - 24 januari 2012 18:31

Nu tänkte jag lägga upp några bilder från i söndags när vi var på Gunsta och red. Det var pappa som fotade med mammas kamera och han visste inte riktigt hur den fungerade, så det var lite fel inställningar osv... 

Haha, snygg hoppsits man har alltså    Tyvärr fick vi ingen bild när vi var i själva språnget. Det försöker vi fånga bild nästa gång.    

Igår vilade han, så idag var han väldigt pigg. Han var lite spänd och överreagerade på mina hjälper. La jag mjukt om benen, så flög han iväg... Om han inte ska vaccineras imorgon ska jag nog rida igenom honom ordentligt  


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards