teamponnydressyr

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av teamponnydressyr - 6 januari 2012 19:57

Här är lite fler bilder som Emelie tagit på Polyester i hagen:


   



//Ebba  

Av teamponnydressyr - 6 januari 2012 18:30

Hej! Idag får det bli ett kort inlägg, sitter just nu hemma hos en kompis:) Idag red jag iallafall ut och det gick bra! Jag skrittade och travade och Polyester var pigg och glad:) Imorgon tror jag att jag rider ut och sen på söndag rider jag nog dressyr för sen på måndag är det dressyrträning. Är även anmäld till årets första tävling som är 21 januari, skriver mer om det senare:) Nu ska jag snart äta tacos hos min fina vän Emelie... ha det så bra , hejdå!


Här får ni lite bilder från förra året som Emelie tagit på våra hästar:)

     



//Ebba  

Av teamponnydressyr - 6 januari 2012 18:10

Nu ska jag berätta om dagens träning på STERK. Vi försökte få honom mer kvick och "poppig" bakbenen. Vi började i skritten där vi nästan ville att han skulle takta med korta, effektiva steg. Vi gjorde en del övergångar mellan den "poppiga" skritten och trav. Hela tiden med fokus på att han skulle vara aktiv och energisk i en lite kortare form.


Vi gjorde även ryggningar och bakdelsvändningar för att få honom att komma under sig med bakbenen och höja ryggen. Efter det arbetet släppte han riktigt bra   Vi gick tillbaka till det här arbetet lite då och då under ridpasset när det behövdes. I bakdelsvändningen åt höger trängde han sig på min innerskänkel istället för att runda och forma sig runt den. Då gick jag istället över i en volt och verkligen formade honom rund den och nästan tänkte lite bog-ut.


I galoppen tänkte vi kvartspiruetter i varje hörn på en fyrkant, oxå med syftet att han ska komma tillbaka på bakdelen. Både han och jag tyckte detta var skitjobbigt. Det sved i magen på mig då jag var tvungen att verkligen sitta tillbaka på rumpan. Även att själva "kvartspiruetten" inte blev helt perfekt, tycker jag ändå att vi fick igenom honom på helt rätt sätt.


På slutet red jag igenom LA:1 två gånger. Första gången red jag skitdåligt... Jag slutat jämt att rida när det är programridning, vet inte varför. Andra gången gick betydligt bättre   Särskilt galoppen där han kändes bärig och i rätt balans. 


       

Här gick han emot min innerskänkel i bakdelsvändningen och därför flyttade jag istället ut honom för den skänkeln  

   

(Lite suddig, men men...)


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards