teamponnydressyr

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av teamponnydressyr - 3 januari 2012 21:04

Nu kommer "veckans nyhet" av mig Felicia. Jag läste på Svenska Ridsport Förbundet att en ny regel angående hästlicenser infördes den 1 januari i år. Förut har en utlöst hästlicens följt hästen hela livet ut. Till skillnad från den nya regeln då man måste förnya hästlicensen varje år på samma sätt som en ryttarlicens fungerar.


Hästar som redan innan årskiftet löst ut licens får naturligtvis behålla den livet ut som den tidigare regeln påstog. 


Jag vet inte riktigt vad jag tycker angående detta. River hade licens sedan innan, så det påverkar inte oss. Men annars tycker jag att det har vart skönt att slippa ännu en årskostnad... Men det är inget man kan göra åt det nu.

 

(Hämtade bilderna från google)  


// Felicia

Av teamponnydressyr - 3 januari 2012 19:14

Hejsan! Idag har jag hoppat med Thommy :D Jag hoppade en serpentin med bockar som jag hoppade över och sen till nästa bock. Jag hoppade också en kombination på långsidan. Det var ett recke och sen en oxer.

Bana jag hoppade:

  

 

Veckans Pryl: 

Mina bruna fleecelindor som jag har använt mycket under den sista tiden :) Har även använt andra färger också.

Imorgon åker mamma och jag till min kompis och hennes mamma! :) De har eget stall så att vi kan ta med Thommy :) Jag och min kompis ska rida ut till sammans och så ska vi 4:a prata/planer alla tävlingar som vi ska åka på tilsammans på :D Hon har en jättesöt B-ponny som är en superfin dressyrponny! Men nu ska jag sova.

Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 3 januari 2012 19:11

Idag red jag som sagt ut och det gick bra, jag skrittade travade och galopperade:) Vi ''hoppade'' även över ett vattendike, typ som en vattenpöl. Polyester valde att gå igenom istället för att hoppa;) Så typiskt honom, han är inte rädd för vatten iallafall;)


Sedan smörjde jag även utrusting. Jag smörjde två sadlar, två träns, två sadelgjordar och ett par ridstövlar...URTRÅKIGT men skönt att ha det gjort! Imorgon hade jag tänkt att rida lite dressyr i ridhuset, skriver mer imorgon och då kommer jag även att lägga ut veckans tips!:)


Bjuder på lite fler bilder från förra veckan:



     

  

//Ebba

Av teamponnydressyr - 3 januari 2012 16:58

Så här kommer veckan se ut i ridväg:


onsdag: Skogen och klättring

torsdag: skogen och ridhuset. Bara känna igenom lösgjordheten.

fredag: Träning för Erica.

lördag: Skogen

söndag: Programridning på STERK.


// Felicia


Av teamponnydressyr - 3 januari 2012 16:39

Idag tog jag en tur till ridhuset. Började med grundläggande saker som tempoväxlingar, övergångar och skänkelvikningar. Han var positiv och fin!


Efter att han var ordentligt framriden och uppe i flås, red jag igenom LA:1. Det var första gången som jag red det programmet, men det flöt på bra  Jag ska på en programridning på STERK på söndag och ska då rida igenom LA:1 och LB:1.


Det känns som en bra början inför vårens tävlingar.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards