teamponnydressyr

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av teamponnydressyr - 10 januari 2012 22:28

Hejsan! Idag har jag ridit i ridhuset. Jag skulle egentligen bara skritta ut men det blev så mörkt när jag kom ut så jag red inomhus. Det var hoppdag så det stog framme 2 räcken och 3 trav bommar. Jag hade tänkt att bara rida lite lugn i ridhuset men det blev lite dressyr och sen 2 hopp på räcket:) Thommy var mjuk och fin! Jag gjorde lite slutor och idag blev de toppen!!! :) Men nu ska jag göra klart min SO tidning som är vårt skolarbete till på måndag :) Ska även göra matteläxan. Det är skönt att vara fri från läxor på helgen! :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 10 januari 2012 21:31

Hej! Igår var det dressyrträning och min tränare fick även sitta upp på honom för att känna lite. Han var jättefin och hon rider så himla bra! Hon gav mig en massa bra tips så att jag verkligen kan få igenom honom. I slutet red även jag och han kändes jättefin! Det är bara den där irriterande  vänsterhanden som inte alltid vill som jag , av någon anledning så är jag just nu starkast i den. Aja det är vell bara att träna in så att jag hittar eftergiften på den tygeln, inte så mycket annat att göra förutom att träna på det som en tok:)


Idag red jag lite markarbete i ridhuset så att jag kunde känna lite på honom inför lördag, då är det nämligen dags för hoppträning!:) Han var väldigt pigg och verkligen sög tag i hindrerna så det var väldigt kul:) Han tycker det är roligare än mig om vi säger så;) Imorgon ska han iallafall ha vilodag och han ska även klippas. På torsdag är det dressyrträning igen och sen på lördag är det som sagt hoppträning. På fredag tror jag nog att jag rider ut:) Det kommer bilder från när min tränare red honom men inte idag för jag måste verkligen sova nu. Skola imorgon...hejdå:)


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 10 januari 2012 20:46

Idag red jag och min syster ut i Barkarö. Det blev bara skrittjobb vilket jag fick igenom riktigt bra. Han blev så där "poppig" som vi har strävat efter att få honom. Jag jobbade honom i mycket skolor där han släppte efter riktigt fint  


Red oxå en del skänkelvikningar på plan mark, men även i uppförsbackar där han fick ta i ordentligt. Även att vi, som sagt, bara skrittade känner jag att han kom igenom sig riktigt bra. Han blev kort och rund i formen. Vänsterslutan brukar jag alltid ha svårade att få till tvärningen och böjningen i, men även det fungerade riktigt bra idag  


Imorgon är det träning. Då kommer bilder och mer uppdatering.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards