teamponnydressyr

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av teamponnydressyr - 14 januari 2012 20:00

Hejsan! Idag har jag ridit i ridhuset:) Det är väldigt hårt utomhus nu så det går inte att rida ute... Men jag jobbade honom i en lägre form och mycket övergångar och tempoväxlingar :) Thommy var jättefin och han hade en fin arbetsgalopp och trav :)  Jag gjorde travserpentiner med övergångar och 20 m volter vid A och C :D Gjorde äver 10 m volder på långsidan.

Jag har lagt upp 2 videos på youtube på Thommy och mig. En är från en tävling i Gyttorp som var en regional LA:P1 och en annan från en tävling i Stockholm:)

Sök på: B-ponny Thommy så kommer båda upp :)


Bjuder på 2 bilder från 2011:

             

Distriktsmästare 2011

    

Klubbmästare 2011 x2


// Cornelia 

Av teamponnydressyr - 14 januari 2012 19:17

Jag fick ett tips av en läsare som ville att jag skulle skriva om min och Rivers utveckling från början tills nu (om jag förstod det rätt?!)


Jag tänker i alla fall skriva om det imorgon. Bilder kommer  


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 14 januari 2012 19:06

Igår hann jag inte blogga. Jag var hos en kompis som fyllt år. Jag red iallafall ut barbacka en kort sväng på asfaltsvägen. Det var nästintill storm, vilket märktes på River. Han var hyperpigg  


Idag har jag haft konfirmation och kom inte hem förän fyra. Jag gick en tur i byn (känns som jag rider där väldigt ofta... Blir lätt att man går där eftersom att det är upplyst där när det är mörkt. Finns ju så mycket spöken och monster i mörkret...  ).


Jag klättrade även upp i en brant backa två gånger för att träna lite "styrketräning". River tog verkligen i genom hela kroppen för att komma upp.


Imorgon ska vi åka till ett ridhus i Dingtuna. Uppdatering och bilder kommer!


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards