teamponnydressyr

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av teamponnydressyr - 5 januari 2012 23:34

Hej! Dagens dressyrträning gick jättebra! Jag känner att jag fick igenom en hel del. Han lyssnade bra frammåt och tillbaka och var väldigt lydig. Vi tränade mycket på att rida ungefär en meter innanför spåret. Att rida innanför spåret är väldigt nyttigt att göra för att då bli man tvungen att använda ytterhjälperna vilket jag kan ha lite svårt att göra. Vi red även mycket på raka spår och gjorde mycket tempoväxlingar. Ha det bra, skriver mer imorgon!:)


En gammal bild:

 


// Ebba

Av teamponnydressyr - 5 januari 2012 20:40

Idag var vi i ridhuset och kände lite en kortis inför imorgon då det är träning   Då kommer det bilder oxå. Jag tyckte det kändes helt okej idag. Det har gått och bättre, och det har gått sämre. Vi tränade mycket lösgörande och tempoväxlingar. Tempoväxlingarna fick vi till riktigt bra i galoppen.


Jag red även galoppvägarna ur LA:1. Dock var underlaget ganska gropigt så det var lite svårt att få till det. Men det gör vi imorgon på träningen  Det märktes av även där att underlaget var lite sisådär... Men det är bara att rida på det så kommer det snart att packas ordentligt.


Jag är riktigt träningssugen nu och ser verkligen fram emot imorgon. Uppdatering kommer   


// Kram  

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards