teamponnydressyr

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av teamponnydressyr - 18 januari 2012 21:17

Hejsan! Idag har jag tränat :) Vi tränade på LA:P1 rörelserna eftersom jag ska tävla programmet i helgen :) Vi började med öppnorna och slutorna. I början gick det bra, men när jag krävde mer böjning så protesterade Thommy och började sparka bakut och resa sig. Efter en stund så började han backa och så tappade han balansen och föll omkull! Jag fattade inte vad som hände men kände bara att jag satt på marken och Thommy satt brevid mig. Thommy sprang iväg till mamma. Han var helt lugn, sen när mamma kom med honom så såg det ut som om han var ledsen för att han hade haft av mig :) Han var så söt! Han visste inte att han skulle tappa kontrollen :) Han trodde att han hade full kontroll, men så är det ibland :D

Sen ialla fall så fortsatte vi och gjorde skolorna igen :) Då gick det jättebra! Han gjorde de perfekt!!!  Han förstog att det inte var någon ide att protestera :) Han var superduktig!

Bilder:

     

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 18 januari 2012 19:43

Jag red ut en sväng idag oxå   Imorgon är det träning, så jag tänkte att han skulle få ladda baterierna lite. Jag red med Elin och Snöflingan. Det blev bara skrittjobb eftersom vi red på asfalt. Han ville inte riktigt arbeta till en början, utan stannade eller gick jättefort... 


Efter ett tag gick det bättre   Ska bli riktigt roligt imorgon. Erica ska rida först och därefter ska jag sitta upp. Bilder kommer!


Jag fick ett mejl för ett tag sedan av Galax (min förra ponny) ägare. De berättade att han har det jättebra och att han fått sin första rosett på en liten hopptävling   Känns så skönt att han kommit till ett så bra hem där de tar väl hand om honom. Kul!

   

Anledningen till att vi sålde honom... Liite lång kanske?!  



Min ponny som alltid kommer finnas kvar i mitt hjärta <3



// Felicia  

Av teamponnydressyr - 18 januari 2012 19:35

Just det! Nu när julen är slut och allt pynt är bortplockat (i både stallet och hemma) tänkte jag avslöja vad som gömde sig i paketet som detta julrimm stod på: "På den här får du ta det lugnt, hoppas att ditt ansvar inte blir för tungt".


Det var förstås ingen riktig present, utan jag tänkte bara att ni skulle få en liten kluring att suga på   Det var ingen som gissade rätt. Svaret var i alla fall en häst eller ponny.


Jag tyckte det passade så bra eftersom man måste ta det lugnt på och med hästen och att det är ett stort ansvar.


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards