teamponnydressyr

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av teamponnydressyr - 21 januari 2012 17:32

bilderna som jag lovade, det är min tränare som rider!:)


          


//Ebba

Av teamponnydressyr - 21 januari 2012 16:48

Hej! Här kommer resultatet från dagen: I första klassen kändes han väldigt fin i travprogrammet men i galoppdelen blev han lite spänd och gick emot i munnen lite. Procenten blev 66.071% vilket jag är väldigt nöjd med. I andra klassen kändes han mer framme och jag valde att satsa lite mer på att rida framåt och inte hålla igen för mycket, han kändes finare i galoppen men vi fick några missar som att han t.ex gjorde ett galoppbyte på snett igeonom fast han inte skulle de. Då blev procenten 57.586% och det är jag inte så nöjd med men det finns inte så mycket att göra åt saken förutom att rida och träna vidare! För att vara första tvälingen i år är jag i det stora hela nöjd:)


Bilder från idag:


                 


Sötaste ponnyn min

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 21 januari 2012 15:42

Som jag skrev så skulle jag hjälpa till på ett körkalas med några shettisar. De hade tre shettisar som alla hade varsin vagn. Jag körde den ena. Jag har kört shettisar en gång förrut, men det var en evighet sedan. Riktigt roligt (och kallt) var det  


Den här shettisen är 30 år (vilket inte märktes.... Det drog iväg med mig flera gånger   Den ville nämligen inte in i boxen...) Den hade även sommareksem, vilket syntes tydligt. Den hade knappt någon svans och lite päls var bortkliad. 

Ponnyn som jag körde:  


  

Och den tredje:

    

Detta vill jag göra om. Gud var de jobbade på med sina små korta ben. Att det gick fort kan jag lova   


// Felicia

Av teamponnydressyr - 21 januari 2012 15:11

Nu är jag hemma en stund innan det bär av mot nästa aktivitet. Fullt upp kan man säga   Jag var uppe i stallet redan vid 8 i morse för att hinna rida innan körkalaset som jag skulle hjälpa till på.


Ridningen gick verkligen hur bra som helst    Jag red på en landsväg där snön var perfekt packad efter att bilarna kört på den. River var som ett liten energibomb, så jag passade på att träna mycket samling när han ändå hade den positiva inställningen och energin.


Galoppsamlingarna kändes riktigt bra. Han satte sig verkligen i uppförsbacke i en kort, men energisk galopp. Jag längtar redan till nästa ridpass! Känner mig så himla tävlingssugen, så det är tur att det snart är dags. Bara 7 veckor kvar   Tävlingssuget blev ju inte mindre av att jag och Elin tränade dressyrprogram igår heller...

       



// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards