teamponnydressyr

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av teamponnydressyr - 22 januari 2012 20:46

Idag var vi i Dingtuna och red. Jag jobbade mest på olika saker som jag fick i "läxa" förra träningen. Jag tycker det är bra att fråga sin tränare inför varje vecka vad det är man ska lägga fokus på ridmässigt. Jag skulle träna mycket på övergångar, hålla honom kort och samlad i den förvända galoppen och travökningar.


Det är inte travökningarna i sig jag skulle lägga fokus på, utan förberedelsen. Alltså att samla upp energin i en samlad trav och sedan bara kunna möta upp och länga steget en kort sträcka.


Allt flöt på väldigt bra idag. Även skolorna satt bra   Vi körde på ganska hårt, så han blev väldigt trött på slutet.


Hoppade några språng oxå på den här övningen. Hoppade in på det lilla röda och ut på det lite större blå. Han skötte sig fint och tyckte det var riktigt roligt tror jag. På slutet hoppade vi 95 cm. Han aldrig hoppat så högt på honom. 


   

Bilderna kommer imorgon!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 22 januari 2012 10:46

Hejsan! Nu tänkte jag skriva om tävlingen igår :)

Jag startade inte förrän kl 15:45 så vi åkte vid 10 i ett. Det tog ca en timme till tävlingsplatsen :)

När vi kom fram så skulle min kompis precis rida så då filmade jag när hon red :)

Super fin ritt!


Sen skulle vi gå och börja ta ut Thommy ur transporten. Jag skulle rida fram i ridtältet :)

Framridning:

Thommy var jättefin! Han var mjuk och igenom i båda varven:) Jag gjorde lite öppnor. De var jättefina! Han var pigg och tyckte att det var spännande!


Tävlingsbanan:

När jag skulle rida så var han jättefin i inridningen men han stannade upp lite i slutet av den. Öppnorna vart super men slutorna vart inte jättebra:(  Hela galoppen var super! Jag är jättenöjd med Thommy! Han var lite busig eftersom det var första tävlingen:)

Jag fick tävla mot C-ponnysar. Men jag var 1 poäng från vinst! Det var 3 starter:) Jag är supernöjd! Lite surt att det inte kunde ha gått pyttelite bättre! Men,men är ialla fall stolt och glad över att Thommy skötte sig:)


Bilder från igår:

     

 

 

// Cornelia 


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards