teamponnydressyr

Alla inlägg den 7 december 2011

Av teamponnydressyr - 7 december 2011 22:28

Hejsan! Idag red jag i ridhuset. Det gick jättebra!  Jag red lite lätt dressyr. Jag jobbade honom lite lång låg. Han fick gå framåt. Jag skulle egentligen rida ut idag men det blev för mörkt och så hade han inga broddar:) Men nu är han broddad och klar för isgata! Men nu är det bara fyra dagar kvar till Km:et i helgen! Det ska bli jättekul! Jag har fixat musik:) Jag ska vara på klubben kl.08.15 för att bygga banan:) Imorgon kommer veckans outfit! Och även 2 andra bilder:) Men nu ska jag sova:) Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 7 december 2011 21:26

Rubriken säger ganska mycket... har haft fullt upp i skolan så uppdateringen har varit väldigt dålig men jag kommer att blogga mer i helgen:) Men kan säga att jag hade dressyrträning i måndags och det gick jättebra. Igår och idag har jag bara skrittat för att Polyester ska få ha sin vintervila nu, han kommer att ha det i ungefär en vecka:) Det var lite kort från mig! Hejsvejs


Bjuder på en gammal bild från första året jag tävlade:) Hade inte riktigt växt i kavajen...haha;)

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 7 december 2011 20:53

Idag gick jag till ridhuset en kortis   Att rida ordentligt ute nu är ju bara att glömma... Det var ganska halt på vägen dit. Tur att han är broddad i alla fall.


Jag tyckte allt flöt på bra idag. Vi började med lite övergångar och tempoväxlingar baa för att kolla att han var med mig. Det var han   Jag kände på lite skänkelvikningar, halter och galoppfattningar. Allt funkade bra, så jag kan säga att jag är nöjd med dagen. Vi jobbade lixom mot samma mål om ni förstår vad jag menar...


Imorgon kommer det antagligen bilder. Jag ska gå till ridhuset imorgon med.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards