teamponnydressyr

Alla inlägg den 18 december 2011

Av teamponnydressyr - 18 december 2011 21:09

Idag kände jag för en barbackatur på River. Blev dock inte så lågnt för jag hade fullt upp kan man säga...

Dagens händelser:

Klockan 8.00- uppstigning för att släppa ut hästar. Hann komma hem i 5 minuter innan det bar av mot nästa aktivitet som var konfirmation. När den var slut var klockan unefär halv 12. En halvtimme efter var jag i stallet redo för att rida. Klockan 14 var det lunch och direkt efter det kom alla gäster... Dagen tog inte slut där för julpyssel i stallet väntade. Jag hade tänkt att ta kort på Rivers nypyntade box, men lyckades glömma det. Men imorgon ska jag komma ihåg det  

 

Ridningen gick bra. Vi skrittade på en plogad asfaltsväg som det faktiskt gick riktigt bra att arbeta honom på. Red mest lite lösgörande rörelser som skänkelvikningar, skolor och ryggningar.


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 18 december 2011 20:49

Hejsan! Idag har jag ridit ut med Ebba och Polyester:) Vi red en lång runda i skogen. Det var nästan ((inte riktigt) 1 dm med snö! :) Det var jättebra att galoppera på! Men Thommy fick snöklabbar i hovarna hela tiden! :( Men sålänge man inte skrittade så mycket så gick det bra:) Ebba och jag hade lite konditionsträning idag med ponnysarna. De tyckte att det var lite jobbigt i snön men de ble jättepigga av det! De älskade det!!!:)

Veckans Planering:

Måndag: Dressyr i ridhuset

Tisdag: Hoppning

Onsdag: Skritta ut

Torsdag: Uteritt

Fredag: Uteritt

Lördag: Tolka (om det är snö) annars uteritt

Söndag: Uteritt


Nu har det kommit jättemycket snö!! Det är bra men ändå inte. På morgonen så cyklar jag ju till skolan men nu kanske jag måste ta bussen!:( Och då måste jag gå upp 1 tim tidigare på morgonen:( Men nu ska jag kolla på film:) Hejdå!// Cornelia 

Av teamponnydressyr - 18 december 2011 20:37

Idag kan jag erkänna att jag har tryckt i mig hur mycket godsaker som helst... Vi hade julfika hemma då vi bjöd hem flera familjer och bjöd på lite smått och gott. Så igår kan man väl säga att det gick åt en del timmar till att baka. Jag tror vi sammanlagt bakade 9 sortes kakor, kolor och knäck. Ganska bra jobbad på en kväll ändå, eller vad tycker ni?!

           

Blir ni sugna?


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards