teamponnydressyr

Alla inlägg den 27 december 2011

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 22:49

Så här ser mina  julpåsar till Polyester ut:


    


De är köpta på IKEA förra året så därför vet jag inte om de finns kvar där nu. Men de är jättbra och väldigt fina att ha när det är jul !:)


//Ebba

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 22:14

Planen den här veckan kommer se ut ungefär såhär:

Onsdag: Dressyrjobb

Torsdag: Känna igenom honom lite lätt ute

Fredag: Dressyrträning för Marianne Essen  

Lördag: Skogridning (Om inte för mycket raketer på dagtid...) 

Söndag: Jobb ute, ev terängbanan


// Felicia

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 21:54

Här kommer bilder från i helgen och från idag!:)



Julgranen:

     


Katten :)

 


Polyester i hagen.. hade rullat sig lite;)

     


Polyester i stallet:

 


Dagens outfit bild på Cornelia:

   


Cornelia skrittar:

 


Thommy får godis;)

   


Dagens ridpass i ridhuset: ( tyvärr väldigt mörka bilder för att det är mörkt i ridhuset)

   


Avslutar med denna bild:

    


//Ebba

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 21:10

Nu är vi äntligen hemma efter en lång resa. Allt gick bra förutom sista tankningen då vi stötte på ett litet problem... Pappa körde på kanten till tanken med bakhjulet  så det gick hål på däcket. Typiskt när man endast har 2 mil hem. Men sånt händer, så det var bara att packa ut alla grejer från bagaget för att komma åt reservdäcket som låg under bagageluckan. Platsen var övervakad, så de får sig nog ett gott skratt   

 


Jag har även vart i stallet nu på kvällen och även hunnit rida. Det känns så skönt när man har varit borta att komma upp till stallet och borsta lite extra och lägga in nytt spån och pyssla med sin lilla pålle, även att jag vet att han har fått en fin omvårdnad av Elin när vi var borta 


Vi red en runda i byn med min syrra. River var lite gallig på benen, så satte på ett par lindor. Det blev bara sritt, men det jag krävde kändes bra. Imorgon tänkte jag gå till ridbanan om underlaget är okej, annars blir det ridhuset.


// Felicia

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 18:37

Hejsan! Idag har jag tränat:) Det gick jättebra! Jag fick träna på LA:P1 delar:) Han var jättefin och han var lydig och jag fick vara lätt i handen för han var såå vaken på mina tygeltag!! Han hade energi och hade en otroligt fin arbetstrav! Han gjorde fina längningar i både trav och galopp:) Han var även fin i enkla bytena:) Han dök lite i avbrottet... Men jag är jättenöjd!

Bild:

  

//Cornelia

Av teamponnydressyr - 27 december 2011 16:15

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Nässjö där vi har vart över julhelgen. Jag hade kanske inte vart så tydlig här på bloggen att jag skulle åka iväg, men jag vill inte att vem som helst ska få veta att vårt hus står tomt. Jag tror ni förstår... Vi har i alla fall haft en jätte mysig jul tillsammans med släkt och kusiner. Jag skriver ett inlägg i kväll där jag lägger upp bilder på julklapparna. Jag ville bara berätta att jag lever :) Nu när jag inte har bloggar på några dagar kan jag erkänna att det kliar i bloggfingrarna. Jag tror det är bra att ta nån liten kort paus ibland för att få lite inspiration. Men som sagt, jag skriver mer i kväll :) // Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards