teamponnydressyr

Alla inlägg den 10 december 2011

Av teamponnydressyr - 10 december 2011 21:18

Här kommer lite bilder på Polyester från vintern 2010. Det var betydligt mycket mer snö då!


           

                   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 10 december 2011 20:58

Nu när det är vinter och mörkt på kvällarna tänkte jag skriva lite om reflexer. Reflexer är något som jag alltid använder när jag rider ut och det är mörkt. Inte för att jag tycker det är snyggt utan för säkerheten. När man rider bland bilar och sånt så är det väldigt viktigt att man använder det så att ingen olycka sker.


Här är bilder på reflexer som jag har:


Reflex väst från hööks:( dock har min inget hästhuvud på höger sida)



Reflex boots från hööks:


Benreflexar från hööks:



Jacson skritttäcke:


 





//Ebba

Av teamponnydressyr - 10 december 2011 18:56

Hejsan! Nu har jag kommit hem från stallet:) Har knoppat Thommy och en annan som häst som ska tävla Km imorgon. Den står i samma stall som mig så jag gjorde det direkt efter att jag var klar med Thommy:) Jag  ired lite i ridhuset idag. Jag kände igenom lite program delar och kände så att han var mjuk i sidorna till imorgon:) Han var jättefin! Han hade mycket energi och tyckte att det var superkul att rida lifte dressyr. Jag hade tänkt rida ut men det var för hårt på vägarna:( Men det var skönt att känna igenom honom också:) Jag kommer lägga ut lite bilder från tävlingen imorgon :) Då kommer det även bilder från idag:)



                                                  
     Veckans Nyhet

Nu kommer veckans nyhet!

Jag läste i Ridsport att Totilas är halt efter en träning! Det stog att det syntes dagen efter träningen. Han hade tränat dressyr

                                             Totilas

  

// Cornelia



Av teamponnydressyr - 10 december 2011 18:12

Skönt att vara hemma igen efter en heldag på stan. Nu har jag matat av alla julklappar som skulle köpas i år, såå skönt! Något roligt som jag tänkte införa i år är julklappsrim på varje paket. Jag har även tänkt att skriva några rim här på bloggen där den som först gissar rätt på vad som finns i julklappen får en länkning. Börjar imorgon  


Jag var i ridhuset idag och tränade. Jag tycker att det gick riktigt bra. Jobbade mest på olika sätt för att få honom riktigt lösgjord och rund. Stärkte honom även genom en del samlad galopp. Fick fram det riktigt fint genom att bara göra korta övergångar mellan skritt och galopp. Då blev han riktigt lydig och "väntande" på mina hjälper. Riktigt taggad med en bra energi som var reglerbar 

 


Red även i olika former, låg, rund och lite kortare och högre. Skänkelvikningarna satt riktigt bra idag.


Veckans planering:

söndag: Dressyr ute (om underlaget tillåter det vill säga...)

måndag: Skritt i skogen

tisdag: Dressyrträning för Erica på Stora Ekeby

onsdag: Vila

torsdag: Dressyr i ridhuset

fredag: Arbete ute


Som jag sagt tidigare brukar planeringen alltid ändras lite efter hand, men det är ungefär så här jag har tänkt.


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards