teamponnydressyr

Alla inlägg den 4 december 2011

Av teamponnydressyr - 4 december 2011 21:36

Hejsan! Idag red jag ut med Ebba och Polyester:) Vi red en runda som heter Geors. Jag jobbade lite lätt dressyr. Han var pigg och tyckte att det var kul att komma ut i skogen:) Här kommer bilden från igår:

 

Imorgon ska jag rida ut:) Men nu ska jag sova:) Hejdå! // Cornelia

Av teamponnydressyr - 4 december 2011 19:10

Nu är River klippt för sista gången det här året. Skönt att ha en kortklippt häst alltså :) Jag tog en bild innan jag klippte för att visa en före-efter bild, men tyvärr så glömde jag att ta en efter klippningen, så bilderna kommer imorgon ;)


När jag tog in honom för kvällen var han hur lerig som helst... Han brukar inte rulla sig i blötlera, eller vad man kallar det, utan i mer torr och dammig lera. Men inte idag heller... Han var geggig från öronsnibbarna till tåspetsarna :( Kanske för att lite hår satt kvar och kliade från klippningen.


Ridningen gick bra! Red direkt på morgonen vilket var väldigt skönt. Vi red i skogen och runt Ängsvägen. På en gräsväg galopperade och travade vi. Han var hyperpigg :D Skrittjobbade den större delen av vägen. River var kanonfin :)


Nu ska jag lägga mig i soffan och tagga inför en tuff skolvecka. Längtar till lovet!!!


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards