teamponnydressyr

Alla inlägg den 19 december 2011

Av teamponnydressyr - 19 december 2011 21:20

Hejsan! Idag var det min sista skoldag för den här terminen:) Jätteskönt men vi har Elevens Val  Tisdag och Onsdag:) Och sen på Torsdag har vi en julföreställning:) Sedan är det ÄNTLIGEN Jullov! Men idag kom jag ut lite senare än vanligt för vi var och lämnade in mina ridstövlar på sulning och klackning:) Vi passar på nu när det inte är någon tävling så att de är klara till tävlingssäsongen. Idag red jag ett dressyrpass i ridhuset:) Det gick jättebra! Jag jobbade på lite övningar från programmet LA:P1 :) Jag ska tävla det i Januari så jag ska jobba mycket på de:) Jag försökte också göra honom lörgjord i båda hållen så att det blev lättare med alla övningar!;) Jag fick varkligen igenom honom i all gångarter:) Jag red i 1 tim.

I helgen gjorde jag 2 videor:) De kommer i när jag har fått lov så jag kan ladda in de:) Det tar lång tid för de:( Här är veckans outfit:

 

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 19 december 2011 21:13

Idag tog vi en tur till åkern då det var bra underlag där nu när det är ett lager snö på marken. Det var faktiskt väldigt jämnt och fint att rida på. River var väldigt pigg och hade gärna velat springa hur många varv runt åkern som helst... Extra kul var det enligt honom när vi var fyra hästarsom red samtidigt 


Annars gick det väl helt okej. Hade väl inte precis tänkt mig ett ridpass som detta då det blev endel galopp i lätt sits. Kanske inte det bästa tänkbara dagen innan träning. Men men ibland måste man ha lite kul också  


Imorgon kommer bilder från träningen och boxen.


// Felicia


Av teamponnydressyr - 19 december 2011 07:00

Nu börjar det likna något! Det harverkligen snöat hela dagen idag, så det börjar faktiskt bli lite på marken  

 

Vad tycker ni? Tummen upp eller ner?


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards