teamponnydressyr

Alla inlägg den 20 december 2011

Av teamponnydressyr - 20 december 2011 21:20

Den här veckans sak för mig får faktiskt bli mina vinterridstövlar från mountainhorse. Nu när snön har kommit är de väldigt bra. De är vattentäta, sköna och framför allt varma! Jag köpte de förra året och de håller även väldigt bra:)


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 20 december 2011 20:59

Här kommer bilderna från Rivers nypyntade box:

       


// Felicia

Av teamponnydressyr - 20 december 2011 20:46

Nu är jag hemma igen efter dagens träning. Det tar ganska lång tid när man ska fixa allt och träna. Dessutom när man åker iväg. Vi brukar räkna med tre timmar från att man lastar tills det att vi är hemma. Men det är absolut värt det  


Vi tränade mycket skänkelvikningar i trav och galopp. Galoppvikningarna fick jag i "läxa" för att få de att sitta ännu bättre. Han blir nämligen lite lång istället för att bli ihop sig och samlad. Det hänger väl egentligen på att han inte riktigt orkar. Men när jag väl får till en bra linje så ger det verkligen effekt.


Vi red  även mycket övergångar och tempoväxlingar för att komma till det att han blir lite "poppigare" som Erica sa. Speciellt i traven. Alltså att få honom mer aktiverad och kvick i fötterna.


Jag är nöjd med slutresultatet av träningen 


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 20 december 2011 20:45

Igår var det det dressyrträning. Vi tränade mest på grunderna eftersom han har haft vintervila. Träningen gick väldigt bra trots att jag fick kämpa riktigt ordentligt i höger varv. Han tar inte riktigt yttertygeln i höger varv och därför hittar vi inte riktigt känslan i det varvet. Men ibland så gjorde vi det och när jag travade av blev han riktigt fin. Han var även väldigt fin i galoppen.


Idag red jag dressyr i ridhuset och det gick sådär. Vi hittade inte känslan och hade svårt att slappna av men stundtals så var han riktigt fin. Det är bara att kämpa vidare och ta nya tag!


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 20 december 2011 20:00

Hejsan! Idag är jag inte i stallet. jag har inte mått så bra:( Fick gå hem från skolan:( Men jag är hemma nu och vilar mig. Men mamma är ute och tar hand om Thommy:) Jag vet inte om hon går med honom eller om han får stå:) På Torsdag får vi Jullov:) Under lovet ska jag se till att rida ut mycket i snön:) Om den ligger kvar så länge:)

Nu tänkte jag lägga ut lite vinter bilder:

       

Det var lite Julpynt och en bild på hur mycket snö vi har:D

// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards