teamponnydressyr

Alla inlägg den 22 december 2011

Av teamponnydressyr - 22 december 2011 21:19

Hejsan! Idag har jag haft Julavslutning i skolan:) Så nu har man ÄNTLIGEN lov!:) Jätteskönt! Idag red jag i snön! Det var jättekul! Thommy var pigg och han tyckte att det var lite jobbigt:) Men det är bra träning men bara inte för mycket:) Det var bara några centimeter med snö så det gick bra:)

     

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 22 december 2011 20:04

Hejhej! Idag red jag ut i snön:D Det gick jättebra och Polyester var pigg och glad! Vi skrittade travade och galopperade. Idag har jag även haft julavslutning så nu är det äntligen jullov:) Har inte så mycket mer att skriva. Imorgon ska jag rida dressyr :)


Bjuder på en tävlingsbild från förra året:)


  


//Ebba

Av teamponnydressyr - 22 december 2011 18:27

Idag var vi i ridhuset   Först blev det lite dressyr och på slutet satte vi upp ett litet hinder som vi hoppade över några gånger. Galopparbetet gick bra. Travarbetet gick tyvärr inte lika bra. Han var väldigt bärig och fin i galoppen.


Tränade mest tempoväxlingar och skänkelvikningar. Vikningarna i traven fungerade kanon. Vi satte sedan upp ett litet räcke med sockerbitarna längst långsidan där underlaget är bäst. Han kom lite nära några gånger med efter några språng fungerade även det bra   Kul att variera lite då det var länge sedan sist som vi hoppade.


God Jul förresten!


// Felicia  

Av teamponnydressyr - 22 december 2011 18:19

Brukar ni ge julklappar till era hästar?? Jag brukar alltid ge något litet, men i år har jag faktiskt inte köpt något... Jag vet att jag kommer få endel "hästgrejer" i julkapp, så det blir väl till viss del Rivers också  


I år har jag även hängt upp en julstrumpa i stallet med morötter i som han ska få på julafton. Jag är dock inte hemma, vi åker imorgon, så Elin som ska ta hand om honom får ge dem.

Imorgon ska vi ut på julritt med hela stallet på morgonen. Vi ska samlas i stallet redan vid 7 i stallet och sedan bege oss av för att förhoppningsvis träffa på tomten. Kanske (om man har vart snäll) vi får några klappar. Vem vet?!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 22 december 2011 18:17

Nu har det efterlängtade jullovet ÄNTLIGEN kommit  Vilken lättnad!


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards