teamponnydressyr

Alla inlägg den 28 december 2011

Av teamponnydressyr - 28 december 2011 21:58

Här kommer en av mina bästa galoppövningar. Den fungerar riktigt bra på River då den är lösgörande och bra för att få hästen uppmärksam och bärig.


Jag ritade upp övningen i paint för att lägga upp den här på bloggen, men det gick ju självklart inte att ladda upp här på bloggen... Jag och min dator kommer inte alltid så jättebra överens om man säger så   Så jag fick helt enkelt ta kort på skärmen... Inte bästa bildkvalitén om man sägen så.

   

När man legat på övningen några varv och vill byta varv är det bara att göra ett enkelt byte vid x och fortsätta på samma sätt i det nya varvet. Jag tycker den här övningen är rolig och varierande 


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 28 december 2011 21:40

Idag var vi i ridhuset och fick till det första "riktiga" passet på länge. Det känns som en evighet sedan sist eftersom att vi har vart borta och så. Riktigt kul hade vi  


Blev väldigt mycket galopp idag vilket River tyckte var jobbigt. Låg på en jättebra övning som jag ska skriva i ett senare inlägg. Han kändes följsam och reglerbar när det gällde form, steglängd och samling, ökning. 


Jag fick en bra känsla även i traven. Det är väl den gångarten som vi har svårast för. Vet inte riktigt varför egentligen men det har väl blandannat med att göra att jag blir lite oföljsam i sitsen. Blir lite stel och stum istället för att bara mjukt följa honom.


Så nu känner jag mig riktigt taggad inför fredag då det är träning  


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 28 december 2011 21:05





   

Hästgodis med äppelsmak som bilden visar. Hängde in det i boxen till River idag. Han var först lite skeptisk men insåg ganska fort att det faktiskt var gott. Tog dock ut den i natt med tanke på att den kommer ta slut på nolltid annars...

         

Jag lägger bara upp bilder på hästgrejer för jag antar att det är mest intressant. Eller? Ett undantag är Iphoneskalet som jag bara var tvungen att visa. Älskar det!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 28 december 2011 17:52

Hejsan! Idag har jag ridit ut:) Jag red flygfältsrundan och sen in i skogen vid en ridskola. Jag red med en kompis och vi travade inte fram förrän vi va på flygfältsvägen, sen skrittade vi på asfalten och när vi kom upp i skogen så är det en liten runda där med lite backar upp och ett litet hinder över stigen:) Jag och min kompis travade där och hoppade över hindret som låg över stigen:) Det var jättekul! Thommy hoppade jättestort och tyckte att det var jättekul! Vi red runt 2 varv för att den var så kort:) Sedan red vi tillbaka och galopperade på vägen och sen travade vi i allén och sen skrittade vi av den sista biten till stallet:)


 Sen åkte jag och min mamma till våran equiterapeft och kollade igenom honom så att han inte hade några låsningar:) Vi brukar göra der 3-4 gånger om året. Det såg jättebra ut:) Han hade inga låsningar:)


Nu kommer det bilder på när jag skulle hämta Thommy i hagen:


       

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 28 december 2011 16:56

Här kommer bilder från idag: Min kompis Hanna har fotat, tack Hanna!




                     


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards