teamponnydressyr

Alla inlägg den 17 december 2011

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 22:34

Nu kommer min planering av veckan:

söndag: Uteritt med trav och galopp om underlaget är okej

måndag: Skritt ute

tisdag: Träning för Erica

onsdag: skogen

torsdag: Ridhuset (ev. hoppning/markarbete)

fredag: Jobb ute

lördag: JULAFTON!!!!!!!!!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 22:23

Ikväll har jag tränat på Stora Ekeby. Det var ett riktigt pissväder rent ut sagt... Men vi red förstås inne.


Det gick jättebra verkligen   Jag tror att mycket hängde på framridningen. Jag är nöjd med min egen insats där just för att jag lät honom ta tid på sig att komma igång. Jag kan ibland vilja lite för mycket redan från början vilket inte alltid är det bästa alternativet.


Vi red mycket skolor idag. Först hela långsidor i öppna och sedan i sluta.När det funkade bra utvecklade vi övningen och skiftade mella öppna och sluta. Det var svårt, men River skötte det bra.


Galoppen gick också väldigt bra. Vi red mycket samling och förvänd galopp.I den förvända gjorde vi det som vi tränade sist också, alltså att ställa inåt i förvänd galopp. Efter det arbetet blev han väldigt lösgjord och rund.


Ridpasset får 8/10 poäng   


// Felicia

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 22:20

Svenskfödde Tight Junction såldes för 800 000 euro! Det står i nyaste ridsport på första sidan.

Enligt www.hastmagazinet.com är det prisrekord för en svensk hingst.


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 22:02

Idag var jag på granngården med mamma och min syster och köpte julklappar till djuren:)


Det här köpte vi:


 


Polyester fick två olika sorters godis, sen om han gillar det det visar sig;) Men han kommer även få äpplen och morötter:)


  


Det här ska  katten få:)

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 21:55

    

 


//teamponnydressyr

Av teamponnydressyr - 17 december 2011 21:45

Som ni ser har vi nu fixat en julheader! Vi kommer fixa den yttligare när va har tagit bättre bilder men sålänge får det va den här:) Vi har även kommit på lite nya grejer som vi ska ha här på bloggen:)

Vi kommer ha veckans:


Nyheter

Outfit

Bild

Sak

Tips

Övning

Bästa

Planering


Hoppas ni gillar det! :)


//teamponnydressyr



Av teamponnydressyr - 17 december 2011 19:49

Vi sitter nu hemma hos Ebba och fixar med bloggen. Felicia kunde tyvärr inte komma men vi kommer prata med henne på telefon. Det kan vara lite rörigt på bloggen då vi håller på med inställningar och förbättringar på bloggen. Vad det blir kommer ni att få se och det blir en överaskning. Fler inlägg kommer senare ikväll. Ha en trevlig kväll alla bloggläsare!:)


//teamponnydressyr

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards