teamponnydressyr

Alla inlägg under maj 2012

Av teamponnydressyr - 31 maj 2012 22:00

Idag red jag ut en lång sväng i det tråkiga vädret, men det höll sig och började inte regna iallafall:) Polyester var pigg och det gick jättbra. Igår var jag på Gröna lund med klassen så därför hade han vilodag. I tisdags hoppade jag lite och det gick bra. Jag hade inte hoppat på ett tag nu eftersom det har varit så mycket fokus på dressyrtävlingarna. Men nu är det lite lugnare med tävlingar ett tag. I måndags hade jag iallafall dressyrträning och det gick jättebra. Han har nog aldrig känts så fin i högergaloppen! I vänster varv är det däremot en annan femma;) Men det är bara att träna vidare och jag kände att vi kom en bit på vägen på träningen:) Ja.. det var lite om vad som hänt den här veckan, ha en trevlig kväll!


Fler bilder från tävlingen:


     


//Ebba


Av teamponnydressyr - 31 maj 2012 21:27

Idag var vi och tränade igen. Alltid lika roligt   Vi jobbade mycket på min sits och att jag verkligen skulle komma ner i sadeln och sitta tillbaka med överlivet. Till slut blev det mycket bättre och jag fick även känslan av att det är mycket enklare att inverka när man sitter rätt.


Eftersom att River inte är van att jag sitter tillbaka på det sättet och samtidigt driver tog det ett tag innan vi fick till det. Detta var en början till samling kan man säga, eller lite i alla fall. I en samling ska hästen gå med mer energi än i arbetsgångarterna, men istället få kraften "uppåt". För att han inte ska tappa bjudningen i samlingarna när jag sitter till red vi nu istället fram när jag satt tillbaka. Blev riktigt bra när vi hittade hjälperna  

 

Här rider Lotta:

       

// Felicia

  

Av teamponnydressyr - 31 maj 2012 21:23

Hej! Idag har jag ridit ut på Thommy :) Det gíck toppen! Han var pigg och busig!

Sen åkte vi och tränade med Ella :)

Vi jobbade på öppnor, skänkelvikning och enkla byten. Det gick jättebra! Hon var pigg och framåt och gjorde allt bra.

Bilder:

     

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 30 maj 2012 22:01

Hej! Idag har jag ridit dressyr på Thommy och Ella :) Eftersom att de hoppade igår så kändes det somom jag behövde ta igenom det inför morgondagens träning med Ella. Jag red Thommy först. Jag jobbade på programdelar från LA:2 och LA:4. det gick jättebra! Han var mjuk och fin i båda varven. Sen red jag även upp LA:4 :) Det gick toppen!

Sen red jag Ella. Jga jobbade mycket på övergångar ofrån skritt till galopp och galopp till trav :) Det gick jättebra! Hon var jättefin! Hon var pigg framåt.

Här kommer bilder på Thommy:

         

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 30 maj 2012 20:06

I måndags var det programridning/pay and ride på Eklunda. Vi red LA:1. Min känsla var inte den bästa, men det flöt ändå på helt okej utan några större missar. Förutom halten i uppridningen... Blev för långt fram, vilket ledde till felridning. Men det var helt och hållet mitt fel   Vi red på 56%

 

// Felicia   

Av teamponnydressyr - 28 maj 2012 21:47

Hejsan! Nu känns det bara som om det kommer att bli en regning sommar! Nu har det varit toppen väder i mer än 1 vecka och så när man som mest tror och tänker att sommaren är här kommer stört regn och kyla dagen efter!

Men, men...

Vi får väl hoppas att det blir bättre! :)

Idag har jag ridit dressyr på båda ponnysarna. Jag red Thommy först. Han var jättefin! Jag jobbade stenhårt på bakdelsvändningar och enkla byten. Jag fick till en perfekt samling innan bytet och jag gjorde en mjuk övergång och sen fram i galopp igen.

Bakdelsvändningarna vart också toppen! Han trampade runt och de var centrerade! Jag vart väldigt glad då de har varit sämre innan. Han har skruvat eller korsat bakbenen :(

Sen red jag Ella :) Det gick toppen! Jag jobbade på övergångarna och samla traven och öka traven. Hon var jättefin!

Sommar bild:

  


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 27 maj 2012 19:19

Igår var jag i Trosa och tävlade, det var finalen med divIII. I första klassen som var en LC.2 gick det inte så bra och jag hittade inte riktigt styrkan i min kropp och satt därför för mycket framåt. Men vi hade inga stora missar iallafall. Jag fick 61,78% vilket jag är nöjd med. I andra klassen tog jag tag i det och verkligen tog i och rätade på mig. Då gick det jättebra och vi fick 67,58%! Vi blev fjärdeplacerade och ettan, tvåan och trean fick 68% så det var väldigt jämnt. Det gick jättebra för laget och vi vann omgången och hela div III. Bästa laget och  bästa ponnyn!<3


       


Fler bilder kommer!


//Ebba

Av teamponnydressyr - 27 maj 2012 18:57

Hej!

Idag tänkte jag lägga upp bilder från de sista tävlingarna som jag har varit med på med Ebba och Polyester :)

Jag hade kameran med så jag fotade en hel del men det här är bara några av de:


      

   

     

Nu är jag hos Ebba :) Vi ska ha "Grillparty"! :) Haha :)

// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards