teamponnydressyr

Alla inlägg under juni 2012

Av teamponnydressyr - 30 juni 2012 22:13

Igår var det lite hoppning för våran del för första gången på vääldigt länge   Detta var uppskattat av både mig och River. Blev lite markarbete och lösgörande studshoppning. Lite lagom att börja med. 


På slutet hoppade vi en liten bana då hinderna låg på ca 70 cm. Riktigt skoj!

 

// Felicia

Av teamponnydressyr - 28 juni 2012 22:47

Nu har jag tittat lite på programmet till Falsterbotävlingarna. Fullsmockat chema som vanligt!


Några klasser/uppvisningar som jag verkligen ska se till att titta på är:

  • Söndag 8 juli kl. 12.10, Tobbe Larsson på stora Dressyrarenan
  • Tisdag 10 juli 13.00, Hagahill Ponny kür
  • Onsdag 11 juli kl. 9.00, Folksam Scandinavian Open 6-åringar. Min tränare Lotta ska vara med och rida på sin 6-åring och då bara måste jag ju titta    Det är även fölvisning på onsdagen kl. 15.05 på Hopparenan som jag gärna skulle vilja titta på.
  • Fredag 13 juli 13, Para-dressyr för funktionshindrade.     

På fredag kväll är det en öppen dressyrträning inför publik för Grand Prix ekipage. Detta tycker jag är en väldigt rolig sak att titta och lyssna på. Och dessutom riktigt lärorikt!    


Längtar jättemycket till Falsterbo nu alltså    Vi har hyrt en stuga i närheten, cykelavstånd till tävlingarna. Så nu håller vi tummarna på att det blir fint väder   


Här bjuder jag på en bildbomb med blandade bilder från när jag var i Falsterbo 2009:

   

Tobbe Larsson höll i en clinic:

   

En plats som jag älskar att stå vid är faktiskt vid framridningen till dressyren. Kul att se hur ryttarna arbetar utöver det man ser på banan.    

En kväll satt vi och åt på samma resturang som självaste Jan Brink. Var bara tvungen att smygfota lite, haha  

Ännu lite kändisfotning:              


Ska ni till Falsterbo i år??  


// Felicia                                                                       


Av teamponnydressyr - 28 juni 2012 22:12

Hej! Idag har jag haft en fullproppad dag! Först imorse så sommarjobbade jag och Ebba. Vi blev nästan klara :) Sen åkte vi ut till stallet. Då red jag Thommy och sen mockade jag båda boxarna och sen gick jag upp till Ebbas stall. Vi åt lunch och sen så tog jag in alla hästarna vid 13.30 och gav de lunch.

Sen när Thommy hade ätit upp tog jag ut honom och tvättade honom och knoppade honom. Sen ställde jag in honom i boxen och åkte upp till Ebba och hjälpte henne átt knoppa.

Sen åkte hon med mig till mitt stall och vi putsade alla grejorna åt båda hästarna. Sen blandade jag foder åt båda och Ebba borstade Ella. Sen så kom mamma och vi lastade Ella och åkte på träning. På träningen gick det jättebra! Det var den bästa träningen! Hon vart bara lite busig i höger galopp men sen var det inget.

När vi kom hem så packade jag in allt Thommy ska ha med hela meetinget i mitt sadelskåp.

Vi ska åka till Karlstad och tävla hela helgen. Imorgon startar jag 1 klass, LA.2

Sen på Lördag startar jag 2 klasse och på Söndag startar jag 2 klasser:) Vi åker vid 10.30 imorgon då jag startar 15.42 :)

Jag tänkte lägga upp lite mobilbilder:

 

Thommy ville inte duscha!

   

Nu taggar vi till 100!

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 27 juni 2012 22:21

Idag har jag ridit 2 gånger, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Man får ju passa på när det är sommarlov   


River kändes fin båda passen. På kvällen var vi nere på ridbanan och körde lite markarbete. Han skötte sig bra och tyckte det var roligt med lite variation. Därefter släppte vi ner hästarna en timme i gräshagen. Vi vänjer dem lite sakta och säkert, så i nuläget klarar de en timme.

     

Haha, som ni ser är det en hel del gräs...


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 27 juni 2012 19:26

Hej! Som jag sa så säljer jag min Charles Owen Wellington med Strass.

Färg: Svart

Stl:57

Endast använd på träning och tävling! Sparsamt använd!

Pris 1900:-

 

Komentera vid intresse!

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 juni 2012 22:39

Jag ska nu sälja min Charles Owen hjälm med strass. Den är i stl 57. Endast använd på tävling och träning. Fint skick!

Jag har ingen bild nu men fotar den och lägger ut!

Komentera vid intresse:)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 juni 2012 22:33

Hej! Ville bara säga att nu har min nya hjälm Uvex Glamour Curls kommit :) Den är så skön att ridá i!! :) Den är jättefin!

Jag red dressyr på båda idag. De var jättefin! Eller ja ialla fall Thommy. Ella var lite stökig men sen gav hon sig. Men jag är ialla fall nöjd med båda.'

Imorgon ska jag rida ut med Thommy och rida dressyr med Ella.

Jag och Ebba ska sommarjobba imrogon. Sen åker vi ut till stallet och äter lunch och sen rider vi.

Min favorit bild sen 2011:

 

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 juni 2012 20:20

Hej! Igår var det dressyrträning i ridhuset eftersom det regnade jättemycket ute. Vi tränade mycket på min sits och övergångar. Vi tränade även på att minska och förstora volten så att jag skulle känna att jag hade koll på spårningen. I det stora hela gick träningen riktigt bra och han kändes väldigt fin i galoppen:)


Idag red jag ut och det gick också väldigt bra. Jag hade dressyrsadeln så jag tänkte mycket på det min tränare sa om sitsen igår och försökte verkligen tänka på det. Imorgon är det dressyrträning igen och sedan på torsdag ska jag rida ut:)

Ha en trevlig kväll!


          


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards