teamponnydressyr

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av teamponnydressyr - 1 juli 2012 22:09

Hej! Nu har jag kommit hem från meetinget nu i helgen. Jag kan ju säga att jag inte skulle kalla det Sun summer cup, det har regnat och varit dåligt väder! ;) Men som det sägs så skiner solen i Karlstad!

Fredag:

Red LA:2. Var ofokuserad på framridningen, Thommy var fin men jag red inte så bra. Fick totalt 60,155%. Men är nöjd med Thommy ialla fall! :)

Lördag:

Red först LA:2. Gick okej men det var insekter som bet Thommy så han reste sig i mellangaloppen. Men annars så red jag bättre och han skötte sig bra överlag. Fick då 58,682% som jag inte är så nöjd över.

Sen red jag LA:P0. Då red jag bra men i förvända galoppen så hade jag lite mer vikt på högra sidan när jag hade vänster förvänd och då gjorde han ett rent byte! :( Men då fick jag 62,667% Så jag är nöjd med resultatet ialla fall:)

Söndag:

Först så red jag LA:4. Det gick okej. Han var fin men jag hade en liten miss och jag blev lite lågt bedömd. Fick 59,024%.

Sen red jag LA:P0. Det gick verkligen toppen hade inte en enda miss men då vart jag också lite lågt bedömd:( Fick 60,148%.

Ja ja, jag är nöjd med helgens resultat! :)

På onsdag morgon bär det av mot Svenskt Ponny Derby! :) Tävlan LA:2 fredag, LA:4 lördag och LA:P0 eller LA:4 (beroende på om jag kommer till final eller inte).

På lördag ska vi och våra kompisar som också ska dit på Falsterbo och kolla lite efter tävlingen :)

Bilder:

       

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 1 juli 2012 21:48

Dagens dressyrpass kändes otroligt bra    Han var framme och reglerbar redan från början. Jag kände mycket på tempoväxlingar och övergångar och han var verkligen på mina hjälper. Behövde bara lätt lägga om skänkeln fran samlad galopp, och han flög fram i en mellangalopp. Så kul!


Min kära syster Frida fotade flitigt även idag med sin nya systemkamera. Tack!

                                 

// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards