teamponnydressyr

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av teamponnydressyr - 9 juli 2012 21:05

Hejhej! Träningen idag gick bra och jag kände att den gav väldigt mycket för både mig och Polyester. Jag tränade på min sits och Polyester blev lösgjord. Vi tränade mest på grunderna idag. Vi gjorde tempoväxlingar, minskade och förstorade volten och bakdelsvändningar:) Imorgon kommer jag lägga upp bilder som har tagits de närmaste dagarna:) Nu ska jag kolla på Wallander, ha en trevlig kväll! //Ebba

Av teamponnydressyr - 9 juli 2012 14:37

Den här veckan är Felicia i Skåne och kollar på Falsterbo horse show. Uppdateringen från henne kan därför vara lite dålig men hon kommer hem på lördag igen:)


Är det någon mer som är i Falsterbo?


 

   


// Teamponnydressyr



Av teamponnydressyr - 9 juli 2012 14:03

Hejsan! Förra helgen var jag med på ett tre dagars meeting. Jag red lilla rundan och då var det klasserna LC.1, LB.1 och LB.1 som man red. Här kommer lite kort om alla tre klasserna:


Dag 1- LC.1

På framridningen var han jättefin men inne på banan gick det sådär. Han kändes lite ofokuserad men vi fick inga stora missar. Jag var som sagt inte så nöjd med ritten men jag blev nöjd med procenten. Resultatet blev 65,93% och jag vann klassen!:)


Dag 2- LB.1

På framridningen kändes det sådär men sen väl inne på banan blev han jättefin. Jag var verkligen nöjd med honom och han kämpade på jättebra. Då fick vi 66,90% och kom precis utanför placering. Lite tråkigt att komma precis utanför men jag var ändå nöjd med ritten och procenten och det är det viktigaste:)


Dag 3- LB.1

Han kändes väldigt fin på framridningen. Men den här gången gick tävlingen inne i ridhus( de första dagarna var tävlingen utomhus). Det fanns väldigt mycket läskiga saker i ridhuset som Polyester inte tyckte om så han blev spänd men han släppte efter bättre i slutet av programmet. Men jag gjorde det bästa av situationen och resultatet blev 64,80% vilket jag är väldigt nöjd med i tanke på hur spänd han blev i det tittiga ridhuset. Kom precis utanför placering här med, 1 endaste poäng från att bli tredjeplacerad! Lite surt men så kan det va


.I cupen var vi dock bara två stycken men min totala poäng blev 65.88% vilket gjorde att jag vann:)


Här kommer lite bilder från tävlingen:


         


//Ebba

Av teamponnydressyr - 9 juli 2012 13:49

Hej! Här kommer lite gamla bilder från när vi red ut på nyårsafton:)


         


// Ebba och Cornelia

Av teamponnydressyr - 9 juli 2012 13:29

Som ni säkert märkt så har det varit lite dålig uppdatering här på bloggen. Anledningen till det är för att vi hade tänkt börja blogga på blogg.se. Men vi ändrade oss och kände att vi trivdes bättre med bloggplatsen. Vi kommer därför fortsätta blogga på den här bloggen så nu kan ni räkna med massor av nya inlägg!


Vi har även skaffat en gemensam hotmail så ifall ni har några frågor eller vill kontakta oss så kan ni nå oss på teamponnydressyr@hotmail.com


MVH Teamponnydressyr



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards