teamponnydressyr

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av teamponnydressyr - 14 juli 2012 21:04

Hejhej! Dagen började med att jag gick upp halv 4 hemma hos Cornelia för att sedan följa med på hennes tävling. Väldigt tidig morgon men det var det värt! Cornelia var jätteduktig och hon blev även nöjd med sin procent( hon har skrivit ett eget referat som ni kan läsa för att veta mer)


Efter tävligen åkte vi hem och då red jag Polyester. Jag red lite dressyr i paddocken och han kändes vädigt fin och lydig. Imorgon ska jag nog rida ut. Om mamma följer med så kanske hon även kan fota, annars fotar jag honom själv från marken. Är nämligen väldigt sugen på att lägga upp en rejäl bildbomb då jag inte har några nya bilder att visa. Nu ska jag kolla lite på tv, ha en trevlig kväll!


Bjuder på två gamla bilder:


       


//Ebba


Av teamponnydressyr - 14 juli 2012 18:21

Hej! Idag har jag varit och tävlat i Rånäs :) Det har gått super! Jag fick honom mjuk på framridningen, och han hade mycket energi!

När jag kom in på banan så kände jag att det var väldigt ojämt. Men han kämpade på och var positiv!

Jag hade inga missar alls! Han brukar stanna för tidigt i utridningen men idag fick jag fram honom ända till G! :)

Jag landade på 64,390% :) Jag är jättenöjd! Alla domare skrev att det var en väldigt trevlig ponny, prydligt uppvisad och bra framåtbjudning. Har fått dåligt på framåtbjudningen och lösgjordheten innan men nu har jag höjt med några poäng där!

Jag kom 3:a och det var 2 placerade.

Jag är glad att Thommy har börja ge allt han har på banan! Han gjorde som jag sa och tjura inte emot skänkel!


Fotograf: Ebba Akar

                   

Imorgon ska min kompis Felicia komma till mig! Hon kommer att stanna till Måndag :) Kommer bli jättekul!

//Cornelia


Av teamponnydressyr - 14 juli 2012 18:16

Att komma hem tomhänt från Falsterbo, det finns lixon inte på världskartan   

         

// Felicia

Av teamponnydressyr - 14 juli 2012 17:38

Nu är vi äntligen hemma efter en grym vecka i Skåne    Det har varit fint väder den större delen av veckan, så det har blivit en del häng vid havet. Men framförallt på, höjdpunkten, Falsterbo Horse Show. Tävlingen höll samma överlägsna klass som vanligt. Underbara falsterbo!


Vi gick in tre dagar, tisdag, onsdag och fredag. På både hopp- och dressyrarenan går det tävlingar/uppvisningar nästan hela tiden, så man behöver inte vara rädd för att tiden ska gå långsamt. Det är en sak jag kan lova!


Jag tänker inte berätta allt i detalj, lägger istället ut en bildbomb. Vad är det man brukar säga, en bild säger mer än 1000 ord. Så titta och njut!

 

Framridningen.

   

Ponnyküren:

          

Kvällstrimning:

   

Lotta, min tränare, var med och red i 6-årsklassen. Jättefina :)

   


// Felicia


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards