teamponnydressyr

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 21:36

Om ni inte redan visste det så har bloggplatsen nyligen skaffat en app:) Så nu kan man enkelt blogga från mobilen med bilder. Det kommer därför bli lättare att blogga och man slipper sätta på datorn hela tiden:)



 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 21:18

Hejhej! Har inte så mycket att skriva om just nu då Polyester har en liten sommarvila. Den här veckan rider jag mest ut och tar det lite lugnt och sedan nästa vecka ska han vila helt. Sedan veckan efter det så ska han sättas igång igen. Så jag har som sagt inte så mycket att skriva om... men jag ska försöka fota en del. Det är bara det att det är så dåligt väder och då är det inte roligt att fota och bilderna blir inte lika bra.


Här kommer iallafall en liten sammafattning om vad som har hänt de senaste dagarna:

Tisdag: Min kompis red lite på honom i paddocken:)

Onsdag: Jag red ut barbacka och travade och galopperade på skyddszonerna:)

Idag: Red jag och Cornelia ut. Vi red till terrängbanan och jag hoppade lite småhinder. Polyester var pigg och tyckte det var jättekul:)


Nu ska jag kolla på film och sedan sova, är jättetrött. Trevlig kväll!


    


//Ebba

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 21:04

Hej! Idag har jag och Ebba ridit ut på en lång runda. Vi galopperade mycket för att träna galoppkonditionen. Sen red jag Ella. Jag red först i paddocken. Jag kände igenom henne i skritt och trav. Hon var fin. Sen skrittade jag ut på henne.
Imorgon ska jag träna med Thommy. Och uteritt med Ella.

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 21:04

Hej! Idag har jag och Ebba ridit ut på en lång runda. Vi galopperade mycket för att träna galoppkonditionen. Sen red jag Ella. Jag red först i paddocken. Jag kände igenom henne i skritt och trav. Hon var fin. Sen skrittade jag ut på henne.
Imorgon ska jag träna med Thommy. Och uteritt med Ella.

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 14:45

När jag kom till stallet idag såg Rivers svans inte så rolig ut... Jag vet inte riktigt varför han kliar svansen, men antar att det är alla dessa insekter som biter honom... Om han fortsätter har han väl snart ingen svans kvar...  

 


Som tur var gick den att borsta ur, utan att alldeles för mycket tagel lossnade. Den ser i allla fall ganska återställd ut.

 



Har ni något tips på hur man kan göra när hästarna bara kliar och kliar? Något medel man kan smörja med?


// Felcia

Av teamponnydressyr - 19 juli 2012 09:05

Även igår red jag båda hästarna. Pedro reds ut runt Ängsvägen i ca. 1,5 h. Han var framåt och glad    River red jag oxå ut på, fast en kortare runda på ca 40 min bara. Det fick räcka då det var sjukt mycket mygg....


Här är en bild på Pedro:

 

// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards