teamponnydressyr

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av teamponnydressyr - 29 juli 2012 23:11

Vi fick en fråga om vi kunde skriva en presentation om oss själva. Jag skriver min nu:


Jag heter som rubriken lyder Cornelia. Jag har en b-ponny som heter Thommy. Han är född 2001 och import Holland.

Jag har haft honom i 5 år nu och jag har tagit honom från att inte gått dressyr till att ska starta SM i ponnydressyr 2012!

       

Sen har jag även en till ponny som heter Norsella. Hon är ett d-ponny sto född 2005 Tysk Ridponny. Jag fick henne i mitten av April, så jag har inte haft henne så länge! Vi har lärt känna varann och hon är verkligen en underbar häst att rida! Jag älskar verkligen henne!

     

Det var allt för mig!

Ha det bäst på häst!

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 juli 2012 22:34

Hej! Nu har jag och Thommy varit i Jönköping hela helgen på en Nationell ponny dressyr. Fredag och Lördagens klasser gick i ridhus och söndagens klasser gick en inne och en ute. Det har inte gått bra i början av helgen men sista dagen vart det andra saker!

Fredag

LA:2 Thommy var ostadig i formen genom hela programmet då han hade en broms mellan fram benen! Han slog sig fri då han är väldigt känslig! Resultat:60,465%


Lördag

LA:4 Thommy var ostadig i sin form igen!Det var i ridhus oh det var jättevarmt!

Resultat: 58,374%


Söndag

LA:P0 Han var stadig genom hela programmet! Bästa LA:P0!

Resultat: 63,111%! Vinst! Jättenöjd att jag förbättrade min känsla från 0-vinst! :)

LA:4 Thommy var jättefin! 1 miss (en tidig halt) annars toppen! Vart dåligt bedömd!

Resultat: 59,350%

Bilder kommer så fort som möjligt då det vart problem vid inladdning av bilder!


// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards