teamponnydressyr

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av teamponnydressyr - 16 juli 2012 22:41

Hej! I söndags kom min kompis Felicia (inte Felicia som bloggar här) till mig med sin C-ponny :) Vi red ut på söndagen och galopperade mycket! Vi red runt Geors. Jag jobbade Thommy i form i skritten sen så busade hennes ponny och Thommy lite.

Jag red därefter dressyr på Ella :) Jag travade och skrittade. Jag gjorde många övergångar, hon blir väldigt mjuk i sidorna av det.

Sen så sov Felicia över hos mig. Vi satt uppe hela natten och kollade på film! :)

Sen vi 11-12 tiden så åkte vi ut till stallet och plockade jordgubbar på självplocket. De var så goda! Sen så red vi till terräng banan. Vi galopperade väldigt mycket för att det var mycket insekter! Det var jättekul! De var busiga och tyckte att det var jättekul att tävla om vem som var snabbast!


Imorgon har jag fått i uppdrag av Anders (som äger gården) att hjälpa honom att tvätta hans shettisar! :) Det är 3 stycken, jättesöta!! Jag ska tvätta de och frisera de lite. Hans barnbarn Matilda ska även hjälpa till.


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 16 juli 2012 19:04

Den här veckan har jag hand om en häst i stallet som heter Pedro. Riktigt roligt att rida andra hästar ibland    Jag red ut på honom med Frida och Charlie. Det gick väldigt bra! Lite ovant med en sån stor häst, men väldigt lärorikt!


samma runda blev det på River. Han var lite spänd först, men när han lugnat ner sig gick det gallant. Tränade mycket på korta övergångar och han var riktigt lyhörd och allert. Morgondagen har jag inte riktigt planerat än... Tar dagen som den kommer, men ska iallafall börja med en rejäl sovmorgon   


Här är Pedro    Ska försöka få Frida fota nån dag när jag rider på honom.


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards