teamponnydressyr

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av teamponnydressyr - 10 juli 2012 20:44

Hej! Bloggningen har stått still från min sida då jag har varit i Skåne och tävlat :) Thommy har varit jättefin, men jag har blivit lågt bedömd alla dagar.

Fredag

Thommy var fin men jag  red inte så bra då jag var okoncentrerad ocg så, men jag är nöjd med Thommy. Jag hade lite små missar i bytena. Jag fick 61,860%.

Lördag

Jag red mycket bättre och fick ihop honom och mer på bakdelen. Han har aldrig varit så rund och fin i sin form, och ändå bra bå bakdelen! Jag hade två missar. I sista inridningen stannade ha för tidigt och han gjorde ett rent byte i förvända galoppen.

Då fick jag jättedåligt betalt! Fick 58,455%. Jag är nöjd med ritten men absolut inte med procenten!

Söndag

Han var jättefin! Bra på bakdelen och bra ihop! Då hade jag bara en miss och det var i inridninge, han stannade för tidigt.

Då fick jag bättre betalt men ändå lågt. Fick 63,740%. Jag var ändå nöjd med procenten :)

Om jag sammanfattar så är jag nöjd med ritterna och ganska nöjd med procenterna :)


Jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder då jag har problem med att ladda in dem från kameran. Ska lägga upp de så fort jag har löst problemet!

Idag har min kompis Saga kommit :) Hon ska stanna till Torsdag eftermiddag. Imorgon ska jag och hon rida ut tillsammans:)


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 10 juli 2012 19:56

Hejsan! Idag red jag ut och det gick superbra, jag skrittade,travade och galopperade. Imorgon ska jag också rida ut:) Finns inte så mycket mer att skriva om det... men här kommer iallafall bilderna jag lovade.


Börjar med bilder från när min lillasyster red förra veckan:)


     


... och avslutar med två bilder från när jag red markarbete förra veckan:)


   


  

//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards