teamponnydressyr

Alla inlägg under september 2011

Av teamponnydressyr - 30 september 2011 21:45

Jag och min syrra tog en runda i det härliga höstvädret :) Termometern stod på 20 grader... Riktigt skönt! Red faktiskt i T-shirt.


River var fin även idag, kul! När vi hade skrittat rundan genom byn gick vi till en gräsåker och red lite. Underlaget var bra, så lite travjobb blev det också :D

Tränade mest på att få igenom små förhållningar eller halvhalter i olika tempon.

Gick kanon :D


            

// Felicia

Av teamponnydressyr - 30 september 2011 21:15

Hejsan!:D Idag red jag ut runt Ökna:D Jag skrittade ,travade och galopperade:D Det gick jättebra!:D Jag jobbade dressyr på vägen och han var fin i alla gångarter:D Jag har inte fotat något idag men jag tänkte försöka ladda upp videon från träningen i tisdags:D Här kommer den:
  Det här var bara en del utav träningen:D Här gjorde jag galopp ocg travlängningar:D Men nu ska jag snart sova!:D

Hejdå!:D // Cornelia

Av teamponnydressyr - 30 september 2011 18:15

Som rybriken lyder, är jag så sugen på att köpa detta schabrak från BR. Räknade mina schabrak och kom fram till att jag endast har tre stycken, varav ett är vitt... Så att jag behöver några nya schabrak är det ingen tvekan om ;)




    Även lindorna är jag sugen på :) Min "vill ha" lista är väääldigt lång!

    Älskar färgen! Frågan är bara om han passar i den... Vad tror ni?!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 30 september 2011 17:45

Nu när det börjar gå mot höst och täcken tänkte jag passa på att hissa fleecetäcken med en "slät" yta. De flesta har säkert vart med om att man kommer på morgonen och täcket ser rent ut sagt som en spånhög... Jag har själv inget sådant, men har tänkt att skaffa mig ett :D


 

// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 september 2011 21:22

Idag hoppade jag i paddocken:D Det gick jättebra!!:D Jag hoppade en studs på två kryss, ett rör, ett sockerbitshinder, något vitt räcke:D Jag hade ställt studsen på långsidan och så hade jag de 3 andra hindrerna på medellinjen:D De hoppade jag i en serpentin:D Idag vart det ochkså lite konditionsträning:D Han tyckte att det vsr jättekul!!:D Jag hade tänkt försöka ladda upp videon idag men det funkar fortfarande inte:( Nu går det inte ens att ladda upp bilder:( Men så fort det funkar igen så kommer jag att ladda upp!:D Nu ska jag gå och sova:D Ska ha 2 prov i skolan imorgon:) Ett Spanska prov och ett Svenska prov:D Hejdå!:D // Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 september 2011 18:30

Idag fick jag en ledig dag från stallet... Mamma och Frida mockar, tar in, fixar maten och borstar. De fick även uppgiften att tvätta och smörja in muggen :D


Imorgon tänkte jag rida lite dressyr ute :D Skriver mer då :)


// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 september 2011 11:42

Igår tränade jag för Erica på Eklundas ridbana. Jag kände så fort vi började att han verkligen var framme :D 


Först låg vi lite på volt och kollade av så tempoväxlingar och övergångar fungerade. Han var verkligen uppmärksam på mina hjälper :D


Därefter gick vi in på skolorna. Både öppna och sluta i båda varven. Jag har inte gjort det så mycket, men efter ett tag kom jag på hur jag skulle inverka på honom.

Då gick det kanon :)

Sedan till galoppen. Låg på volt även där och gjorde tempoväxlingar och övergångar mellan skritt och galopp. Allt flöt på bra. Vi försökte få upp honom i formen och samla mer. 


Låg sedan på en åtta i galopp, då den ena volten blev förvänd. Han var bärig och fin :)



Som ni hör på mig så är jag riktigt nöjd över gårdagens träning! Bilder kommer :)


// Felicia

Av teamponnydressyr - 28 september 2011 10:45

Här kommer bilder från den värsta muggen och så det ser ut nu... Mycket bättre;)

Före:

   Nu:

   Vi har under några veckors tid tvättat detta på morgonen. Vi har även smort och lindat två gånger per dag... Men nu när det är så pass bra så har det räckt med att bara tvätta och smörja efter ridning. SKÖNT!


Vi tror att detta beror på att han bytte stall och miljö. Jorden i hagen var annorlunda än den som han var van vid. Detta kan tydligen påverka. 


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards