teamponnydressyr

Alla inlägg den 25 september 2011

Av teamponnydressyr - 25 september 2011 22:41


// Felicia

Av teamponnydressyr - 25 september 2011 22:15

Hejsan idag kom Felicia och River Dance till mitt stall och vi skulle rida ut på en långritt tillsammans:D Hon kom ca kl 12 och då gjorde vi i ordning hästarna tillsammans:D Sen red vi iväg:D Vi hade med oss fika så vi satt och fikade på hästryggen efter en stund:D Ritten tog ca 4 timmar!!!:D Men kul var det ialla fall!!:D Hästarna funkade jättebra tillsammans!!:D Så idag har det varit en toppendag!!:D Det är problem med uppladdningen av bilder så jag ska försöka fixa det imorgon:D Imorgon ska jag rida ut igen:D Och då ska jag också jobba lite dressyr ute:D Men nu ska jag sova:D Ska upp ganska tidigt imorgon!:D // Cornelia

Av teamponnydressyr - 25 september 2011 22:10

Uppdateringen om mitt ridpass igår kommer nu! Jag red dressyr på ridbanan :D River var riktigt positiv till arbetet, då blir jag ju också glad, så riktigt kul hade vi :D


Jag började med att trava igång på volt i en låg form. Inga större krav. Det är alltid i det här tillfället som jag själv måste tänka till... Jag vill gärna börja direkt, vilket inte alltid är det bästa. Inte på River iallafall. Han måste få komma igång ordentligt innan man kan börja kräva.


Sedan gick jag tillbaka till skritten och lösgjorde honom med lite flyttningar. Tränade även lite fram- och bakdelsvändningar och ryggningar. 


Sedan kom vi till galoppen där vi jobbade ganska mycket. Gjorde mycket tempoväxlingar. På slutet blev han väldigt reglerbar och följsam. Kul:D


Var även med Frida på tävling. Hon red Charlie i LC:1 två gånger. Det var Fridas första dressyrtävling så hon var riktigt nervös, men väldigt nöjd när hon var klar med sina ritter :D Det var en "pay and ride" vilket innebar att alla som red på över 50% fick en rosett. De fick en rosett i ena klassen, KUL!!!

      

// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards