teamponnydressyr

Alla inlägg den 16 september 2011

Av teamponnydressyr - 16 september 2011 21:40

Hejsan!   Idag tänkte jag berätta om min Fredag:D Det började med att man hade två prov i skolan:) Det första var Spanska prov och det gick jättebra!:D Sen direkt efter var det ett SO prov:) Det gick också bra:) Sen när jag var på väg hem från skolan så ringer mamma och säger att jag har fått en tid hos optikern kl 14:50:) (jag skulle kolla om jag behöver läsglasögon) Och då hade jag bara 20 min på mig att cykla från skolan och till stan:) Men när vi väl hade kommit ner dit så hann vi precis:D  När jag var klar visar det sig att jag behöver läsglasögon:) Så då fick man välja ett par glasögon som jag tyckte om:) Vi ska hämta de om ca 10 dagar:) Sen åkte man och handlade till fredagsmyset:D Sen skyndade man sig ut till stallet:D Och idag red jag ut med min kompis och hennes D-ponny:D Vi red en långrunda som tog ca 1 tim och 10 min:D Jag red lite dressyr på rakt spår:D Jag gjorde skolorna och lite tempoväxlingar:D I galoppen blev han jättebusig och bockade lite:D Haha:D Sen när man skulle cykla hem så var det kolsvart ute:S Men jag fick ta en hästreflex och sätta på cykeln:D Men man kom hem ialla fall:D Sen bytte man bara om och nu ska man kolla på EM i hoppning på TV4 Sport kl 22:00:D Sen ska man gå och lägga sig och sova:D Ska upp ganska tidigt imorgon:D Thommy ska klippas i helgen:D  Imorgon ska jag rida dressyr i ridhuset eller rida ut:D Då kommer det bilder!:D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 16 september 2011 15:01

Som rubriken lyder så är jag väldigt glad över att ännu en vecka är avklarad, check!

Helt ärligt har jag inga planer den här helgen, utan tänkte bara chilla gärnet. Jo, en sak har jag faktiskt. Nämligen en liten clearroundhoppning på min hemmaklubb, Eklunda RF. Jag har bara hoppat två gånger med River än så länge, så tänkte bara komma runt i ett lugnt tempo på de små 40 centimetershinderna, haha :D

Vi ser det bara som en träning, så vi har inga större krav på oss, mer än att vi förhoppningsvis ska komma över alla hinder utan några brytna ben, haha :D

Riktigt kul ska det bli iallafall :D


Här kommer några bilder från träningen i veckan:

         

Bildkvaliten är tyvärr inte den bästa... Spöregnade ute, så var tvugna att rida inne i mörkret.


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards